אגם הצללים הוא הזוכה בפרס גפן 2016

 

אני אוהבת את פסטיבל אייקון. תמיד אהבתי אותו. ובכל זאת, אייקון השנה היה עמוס ומתוח במיוחד. בכל בוקר הגענו לפסטיבל, ואני הצצתי לדוכן היפה של פרס גפן, וראיתי אנשים מצביעים, ורציתי. קיוויתי. תהיתי.
אגם הצללים היה מועמד השנה לפרס גפן בקטגוריית ספר המד"ב או הפנטזיה העברי המקורי הטוב ביותר. פרס גפן מבוסס על בחירת הקהל, והוא היחיד המוענק באופן קבוע ורציף לספרים בתחום המד"ב והפנטזיה. האמת היא שלא העזתי להאמין שאזכה. לא רציתי להתבדות. ועל כן שכנעתי את עצמי שזה פשוט לא יקרה.
 *
עליתי לבמה מסונוורת, וקיבלתי את הפרס מאורח הכבוד של אייקון, צ'רלס סטרוס. אמרתי משהו, אני לא זוכרת מה. ירדתי ברגליים רועדות כל כך, שנאלצתי להמתין כמה רגעים לפני שיכולתי לשוב למקום.
whatsapp-image-2016-10-25-at-09-08-17
*
geffen
*
רגע אחר כך הוכרז הזוכה בפרס הסיפור הקצר. אביאל חברי האהוב זכה על הסיפור היפה רקוויאם למתי. כמה אני מתגעגעת אליך, אביאל. וכמה אסירת תודה לקהילה על שהעניקה לך את הכבוד המאוחר והראוי הזה.
יואבי והילדים היו שם לחבק אותי. חברי קבוצת הכתיבה המופלאה שלנו היו שם. תלמידים שלי היו שם. מנהלי הפרס והפסטיבל, חברים ועמיתים – הקהילה שלי היתה איתי.
*
כבר קיבלתי כמה פרסים מידי ועדות מכובדות, וכולם-כולם מילאו את לבי שמחה, ובכל זאת יש משהו מיוחד בידיעה שמי שבחר בי הפעם הם הקוראים עצמם. הקהילה.
*
וכששבתי הביתה, חיכתה לי עוד קהילה. באי בית הכנסת השוויוני בזכרון יעקב עשו לי מי שבירך בשבת, ובין ההקפות בשמחת תורה טרחו רבים מהם לבוא ולברך באופן אישי, להגיד כמה אהבו את הספר (או כמה הם מתכוונים לקרוא אותו, ובטח עכשיו, אחרי הזכייה…) ובאופן כללי הזכירו לי שקהילות טובות הן אוצר שלא יסולא בפז.
*
הלוואי וידבק משהו מכל הברכה הזו בכרך השני של טרילוגיית הצללים, ההולך ונכתב בימים אלה.
*
תודה לכל מי שהצביע, תמך, האמין – ובעיקר לכל מי שקרא. הענקתם לי ולאגם הצללים שנה מופלאה באמת.
*
פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • elanagra  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 09:38

    תבורכי

  • ימימה  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 09:43

    ברכות, רוני! בחירה ראויה מאין כמוה.

  • Sarah Nalkin Raiter  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 09:49

    איזה יופי. וכמו שאומרים 'ישר כח' 🙂
    חבל שלא ידעתי על התחרות של פרס גפן – אולי הייתי מנסה להגיע לפסטיבל…

  • מיכל  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 09:51

    ברכות, רוני נהדרת. הוא באמת ספר נהדר.

  • דבי  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 09:52

    כתבת ספר נהדר, מקורי וראוי לפרס. אני כבר לא זוכרת לכמה אנשים קניתי ונתתי את הספר המיוחד הזה.
    נגה ואני מצפות בהתרגשות לחלק השני בטרילוגיה.

  • דוב משהו  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 09:56

    אין זכיה ראויה מזו.
    ספר נהדר (כן, קראתי) וכותבת מוכשרת.
    שיהיה זה רק סיפתח לשנה של הצלחות, שמחות והישגים.

  • aliciashahaf  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 09:59

    יו, מותק !!! ברכות ונשיקות. מגיע לך, אהובתי

  • ido2267  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 10:23

    לא מפתיע.

  • דורית  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 10:36

    כבוד גדול רוני !
    מי כמוך ראויה לפרס !
    יש צדק (לפעמים הוא מבליח )
    הרבה הצלחה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 10:51

    איזה יופי!! מחכות פה גם אנחנו להמשך בקוצר רוח. זכייה ראויה . דרך נהדרת לתחילתה של שנה.

  • Miriam Korakin  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 11:25

    איזה יופי!!!! כבוד גדול להכירך ושמחה גדולה על הפרס. אם הייתה מתקיימת הצבעה בארה"ב גם הנכדים שלי היו מצביעים בשמחה.

  • אורה גור אש  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 11:41

    ברכותיי לך, רוני. אכן ספרך ראוי לפרס הזה!

  • deaklakey  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 11:57

    וואו! וואו וואווווו!!!!!!! איזה בשורות טובות!!

    מדהים רוני. כל כך מגיע לך. ברכות חמות וחיבוקים אמיצים.

  • שלומית לוי  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 13:02

    ברכות! ושמחה לשמוע שיהיה עוד חלק.:)

  • Netta  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 14:58

    נהדר! ואני מחכה לספר הבא בקוצר רוח 🙂

  • עירא - Ira  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 16:27

    חלק שני!!! יאי!
    אני ממליץ לך גם לעדכן על הזכיה את תומכי ההדסטארט, מגיע להם לדעת אם מישהו מהם עוד לא מנוי על הבלוג…

  • Hillynka  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 18:30

    איזה כיף!!!
    מברוקים רוני!!

     הילי

  • שירה  ביום 25 באוקטובר 2016 בשעה 22:16

    סיפרתי לאופיר המעריצה השרופה מיד כשקראתי על זה, והיא כ"כ שמחה

  • ריבר סונג  ביום 26 באוקטובר 2016 בשעה 08:03

    את כותבת עוד אחד! אני לא יכולה לחכות, וכשאספר לבת התשע שלי נוכל שתינו לחלוק את ההמתנה. את נהדרת.

כתיבת תגובה