על סביח וארמדילים

אמ;לק: אחי לימד אותי לכתוב ככה, ועכשיו גם אתם יכולים.

כשפתחתי את סדנת הכתיבה הראשונה שלי, כתבתי פוסט ארוך ומהורהר על לימודי כתיבה, על חוויית הכתיבה בסדנה ועל הפרפרים שיש לי בבטן. לפני הפרסום שלחתי אותה לצפריר, אחי המוצלח, הוא קרא בתשומת לב, ואז התקשר אליי וקרא בהתלהבות: איזה יופי, את פותחת דוכן סביח!

(תגובה לגמרי סטנדרטית. סביח וארמדילים מופיעים אצל צפריר בתדירות מטרידה.)

מה אתה רוצה עכשיו עם הסביח, התרגזתי.

אני יודעת שאת פותח משהו. פלאפל? פיצה? תאמיני לי אחותי, עדיף לך סביח.

הוא המשיך והמשיך ואני צחקתי בסוף, כי זה צפריר ואיכשהו הוא תמיד מצליח להצחיק אותי, ואז אמרתי, נו ברצינות, איך זה?

ואז אחי הסביר לי שעל אף שעברתי שנים בעיתונות וכבר הוצאתי כמה סיפורים קצרים וספר, והייתי אמורה כבר לדעת איך עושים את זה, בכל זאת שכחתי כמה פרטים.

הפרפרים שלך מרגשים מאוד, הוא אמר, אבל שכחת לכתוב שאת פותחת סדנה, בעצם. או לספר למי היא מיועדת. או מתי הסדנה נפתחת. ואיפה. וכמה עולה. ואיך נרשמים.

קראתי את הפוסט הארוך שלי, והשפלתי ראשי במבוכה. אכן, מילים מילים, ולא כתבתי כלום.

עשרים דקות אחר כך, עם סדרת הנחיות פשוטות למדי, כבר היה לי טקסט מתוקתק. קצת חפירות, קצת פרפרים הרבה מידע שימושי.

התוצאה? הסדנה התמלאה כהרף עין.

אחר כך צפריר הצחיק אותי שוב, ואז לימד אותי מחדש איך עובדים עם מייל (גם שם עשיתי בלגן. וחפרתי) ולמה אני חייבת לקרוא כל טקסט לפני המשלוח (ולמחוק יותר מכפי שאני מוסיפה. כי חפרתי) ועוד כמה דברים טובים ששיפרו את איכות חיי, חסכו לי זמן וסייעו גם לפרנסתי (שהיא, טפו חמסה, לחפור באריכות).

ועכשיו, הסדנה

צפריר פותח בימים אלה סדנה לכתיבה שיווקית אפקטיבית שבה הוא ילמד אתכם את כל פלאותיו הרבים, ויצחיק אתכם עד דמעות בו בזמן. אני מנחשת שיהיו גם ארמדילים. וסביח. היא קצרה ויעילה, מיועדת במיוחד לאנשים עסוקים, ומנסיוני כמנחת סדנאות – המחיר שלה מעולה.

 

והוא גם חתיך

(והוא גם חתיך)

ככה הוא כותב:

הנה העסקה: אתם באים לסדנה, מקשיבים לי, מזיעים קצת, עובדים – והולכים הביתה עם תוכן שאין דברים כאלה. ביחד, ניקח את הידע שלכם, אתם הרי יודעים מה הכי טוב ומיוחד בעסק שלכם, אתם הרי יודעים מה הלקוח שלכם רוצה. וניקח גם את הידע שלי – וביחד נכתוב את התוכן המנצח עבור העסק שלכם.

שימו לב, ההרשמה המוקדמת תיכף מסתיימת.

ואם אתם עוד מתלבטים, אבל אולי תרצו לנסות בקרוב, אתם יכולים להירשם כבר עכשיו לרשימת התפוצה שלו ולקבל טיפ שבועי לכתיבה אפקטיבית. הוא כותב אותם בחן ובהומור כאלה, שאחר כך זוכרים אותם לתמיד. שלחו לו מייל לכתובת bashanpr@gmail.com, ואתם בפנים.

על הדרך תקנו גם את הספר המעולה שלו, כתיבה אפקטיבית ותהיו מופתעים לגלות כמה קל לתקן את הטעויות שלכם, וכמה משתלם.

(לדעתי יש שם כמה דוגמאות לכתיבה לא אפקטיבית שמבוססות עלי, אבל אני אומרת לעצמי שזה בסדר. מותר לי. אני סתם כותבת סיפורים, שזה דבר מאוד לא אפקטיבי.)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

