עשרים ספרניות חכמות

היום דיברתי על הבלוג.

כבר זמן רב מאוד לא דיברתי עליו. לא זכרתי אותו. לא ביקרתי בו. הוא ישב פה, די נטוש, וחיכה. אני הייתי עסוקה בינתיים בדברים אחרים. כתבתי ספרים. שיחקתי בפייסבוק. חייתי, נו. אל תגרמו לי לחוש אשמה.

אבל לאחרונה ביקשו ממני לבוא לשוחח עם קבוצת ספרניות על החיים ברשת, ומיד היה לי ברור שנקודת המוצא היא הבלוג. שממנו הכל התחיל. למדתי לכתוב פה (תבדקו אותי. לכו לפוסטים הראשונים. ראו הוזהרתם: מראות קשים לפניכם), גידלתי פה ילדים, התמודדתי עם הורים בעייתיים וכתבתי ספרים שלמים.

אז שוטטתי כאן קצת. נשפתי ערימות אבק מפוסטים, חיטטתי מתחת לשטיחי המילים, ישבתי בפינות החדרים והבטתי בחיים שהיו לי פעם. גיליתי שאני לא באמת יודעת למה הפסקתי לכתוב כאן

[שקרנית. בטח שאת יודעת. בגלל פייסבוק.]

ושאני מתגעגעת.

כבר לפני חודש החלטתי לחזור, אבל לא מצאתי לי שום תירוץ לכתיבה. כלום. בלוק בלוג. אבל לא רק בבלוג אני לא מצליחה לכתוב. בשום מקום אני לא כותבת. חשבתי חשבתי, ואל תשאלו מה קרה. החלטתי לעשות NaNoWriMo.

מה זה NaNoWriMo?

National novel writing month, או חודש הכתיבה הלאומי, הוא התחייבות בפני עצמך והעולם לכתוב במהלך חודש נובמבר 50000 מילים. חמישים. אלף. 1667 מילים כל יום. אומרים שהמטרה היא לכתוב טיוטא לרומן שלם בחודש אחד. עבורי המטרה היא פשוט להרגיל את עצמי שוב לכתוב יום יום.

nano

היו שנים שבהן כתבתי כך, ואלה היו שנים נפלאות ממש. ואני יודעת שאני יכולה לחזור, אבל קשה. למה? כי החלטתי להוציא את "אגם הצללים" לגמרי לבד, וזה, ידידיי, היה כיף כמו להכנס לתוך בלנדר ענקי עם שק של מלח ושק של צ'ילי חריף ולטחון את עצמי דק דק.

בקיצור, אני מחוסלת.

וכשאני מחוסלת רק דבר אחד עוזר לי באמת. כשאני עצובה, כשאני כועסת, כשאני מבולבלת, מתוסכלת, אבודה. התרופה תמיד זהה. לכתוב.

אז יאללה, הנה נובמבר. נכתוב כל יום 1667 מילים לפחות. לא כל כך מעניין אותי אם המילים האלה יהיו טובות, בינוניות או ממש ממש גרועות. זה לא חשוב בשלב הזה. רק לכתוב.

ולמה הבלוג?

הבלוג כדי להתחייב בפומבי ולהתפדח קשות אם זה לא יצליח. הבלוג כדי שיהיה לי איפה להתלונן שקשה. הבלוג כדי שמישהו ישאל אותי איך הולך, וכדי שאוכל להגיד "מעולה" בעיניים נוצצות – ואז לדאוג שיהיה מעולה.

אני מתחילה עם כל הננורימואים האחרים, ביום ראשון הקרוב. רוצים גם? כל המידע כאן.

(אף מילה בינתיים על האגדה שאני עומדת לכתוב. היא משגעת.)

תלוו אותי?

(הספרניות היו מקסימות. לא פלא. מדובר במקצוע המושלם בתבל.)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • oritarif  On 29 באוקטובר 2015 at 17:44

    איזה כיף!

  • איילה רום  On 29 באוקטובר 2015 at 19:24

    קראתי בשקיקה היה כייף, קטע זה לכשלעצמו כבר יכול להיות התחלה של משהוא הצלחה רבה

  • מעין  On 29 באוקטובר 2015 at 20:03

    ברוכה השבה, לבלוג ולכתיבה, ובהצלחה עם הננו.
    ניסיתי פעמיים ונשברתי, אני חושבת שכמות המילים היומית מתאימה לכתיבה באנגלית, אבל כל כך הרבה יותר קשה בעברית.
    יש גם קבוצות כתיבה בנובמבר לבלוגריות (ובלוגרים): http://www.blogher.com/nablopomo-november-2015-prompts
    מתחייבים לכתוב פוסט ביום, ורצים עם זה

  • sharon  On 29 באוקטובר 2015 at 21:55

    הפוסט שלך בא לי בזמן. נשמע לי המון מילים ליום ובטח אשבר, אבל מוכנה לנסות… מצטרפת

  • חוטהשני  On 30 באוקטובר 2015 at 00:24

    רעיון מעולה !
    ובנושא כתיבה אפשר גם לקחת פרויקטים ולהתמקד בהם…
    אני למשל שמחה שלקחתי בשעתו את פרויקט פרשת השבוע.
    לא רק שזה מביא רשומות/כניסות לבלוג וכיוצב' (למרות שבתקופה האחרונה פחות הקפדתי כי אני ב"ה מאד עסוקה :-))
    אצלי זה גם גרם לכך שה'חגים' לא נוחתים אצלי ככה פתאום… יש סדר והגיוני שבאזור פרשת מקץ חוגגים את חנוכה וכיוצב'..

  • אליסיה  On 30 באוקטובר 2015 at 18:55

    זה המון מילים ליום…
    יאללה, בהצלחה 🙂

  • Nina R. Davis  On 31 באוקטובר 2015 at 19:31

    נפלא! בהצלחה. בשנה שעברה אמרתי לעצמי ש"בשנה הבאה" אצטרף לננוריימו, אבל איכשהו השנה חלפה בטיסה, ונובמבר כבר כאן, תפס אותי לא מוכנה. (תרוצים, תרוצים…)

  • galithatan  On 26 בנובמבר 2015 at 14:56

    מקווה שאת כבר עצובה שתכף הפרויקט נגמר 🙂
    לגמרי מעורר חשק.

Trackbacks

להשאיר תגובה

