כל הלא לכתוב הזה

בצהריים אלקה התקשרה. "סיימת לא לכתוב להיום?"

צחקתי. "בערך."

"זה לא מצחיק," היא אמרה. "את שקטה בזמן האחרון."

רק מי שאוהב אותי באמת יכול לשמוע שאני שותקת. "אין לי זמן, אלקה. אני צריכה לכתוב."

"את מקשקשת, שרון," קולה זועף. "מה שאת צריכה זה לבוא אלי. ואז לנסוע למדבר ליום או יומיים. וללכת לעדי ההוא שהיית הולכת אליו."

אני דוחה את הנסיעה אליה שוב ושוב. וגם את הנסיעה למדבר. בשבוע הבא יש לי פגישה עם עדי ההוא שהייתי הולכת אליו. לא דיברנו עליו לפחות שמונה שנים.

"איך את יודעת?" אני נבהלת.

"יודעת."

"טוב, אולי בשבוע הבא. אני צריכה לטפל בכמה דברים, המון אנשים להתנצל בפניהם…"

היא קוטעת אותי בחוסר סבלנות. "אל תמציאי סיפורים לי או לעדי. את צריכה להסתכל על הדברים כמו שהם. החיים הם לא סיפור, הם שבורים. את חושבת שכל דבר שתבני לו נרטיב יעבוד יותר טוב, אבל כל דבר שאת בונה לו נרטיב נשבר. תבואי אלי. תסעי למדבר. לכי לעדי. אל תנסי לכתוב כלום בינתיים, את במילא לא מצליחה. תשני טוב. יותר מדי. תבכי. את מבינה אותי?"

אין לי מה להגיד על זה.

היא משתעלת. "יש לי מחברות בשבילך," היא אומרת. "חדשות. גם את צריכה לכתוב במחברות. ולא לתת לאף אחד לקרוא, את שומעת? המילים לא צריכות שיקראו אותן בכלל. הן לגמרי מרוצות לשבת בשקט על הדף ושאף אחד לא יטריד אותן. תשימי את האגו שלך במגירה. נגמרו כל הפריחות, אפשר לנוח קצת, תיכף חוזרים לעבודה."

"אלקה, מה נעשה?"

"נלך לפינת הילדים. נטייל בשביל לא נדבר על שום דבר. אבל קודם כל, תפסיקי לא לכתוב. זה לוקח כל כך הרבה כוחות, אינגלה."

witch1

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יעל ר.  On 8 במאי 2014 at 19:53

    בשלוש השנים האחרונות התקשיתי לכתוב בשביל ההנאה בלבד. ניסיתי ללחוץ על זה וניסיתי לקחת חופש מזה, וכלום לא עבד. דווקא עכשיו, כשאני בלחץ אטומי לפני מסע ובדרך הופכת מגירות וארונות כדי לפנות מקום ל-5 שנים של בלגן שהצטברו מסביב על השולחן ובכל מקום, פתאום יש לי המון מחשבות לכתוב. לא כל כך זמן להעביר אותן למקלדת, אבל לפחות הן שם, ופה ושם בשעה של מנוחה מוקלדות במהירות. נקווה שייצא מזה משהו לפני השתיקה שאחרי הטיסה (תרמיל לא הולך טוב עם לפטופ יקר).

להשאיר תגובה

