גם כשאני שונאת אותך

(איך לאהוב את הכתיבה גם כשהיא מייסרת, אכזרית, מורכבת, סרבנית. איך לאהוב אותה תמיד. גם כשאני שונאת אותה.)

לכתוב רומן זה כמו לנהוג בלילה. אתה יכול לראות רק עד לאן שמאירים הפנסים הקדמיים, אבל אתה יכול לנסוע ככה את כל הדרך.
— א"ל דוקטורוב

פרפקציוניזם הוא קולו של העריץ. פרפקציוניזם יהרוס לכם את הכתיבה, יחסום את כושר ההמצאה, יחד עם חדוות היצירה וכח החיים.
— אן למוט

לעולם תנסה. לעולם תכשל. לא חשוב. נסה שוב. תכשל טוב יותר.
— סמואל בקט

לכתיבה שלי דרושה לי פרישות, לא כמו של "נזיר מתבודד". פרישות כזו לא תספיק, אלא כמו מת.
— פרנץ קפקא

היית מממש את חלומו של כל סופר: לבלות את חייו בכתיבה של ספר אחד, המתחדש ללא הרף!
— חורחה סמפרון

כתיבה היא תמיד קשה. תוכלו לצפות לכל היותר ליום שבו הכתיבה קלה באופן יחסי. לשרברבים אין מחסום שרברבות, לרופאים אין מחסום ריפוי. מדוע שכותבים יהיו המקצוע היחיד שמעניק שם לקושי לעבוד, ומצפה לקבל אמפתיה בזכותו?
— פיליפ פולמן (טיפוס לא אמפתי. שייחנק. אבל השראה.)

אין זמן מושלם לכתיבה. יש רק את עכשיו.
— ברברה קינגסולבר

לכתוב זה קל. כל מה שצריך זה לבהות בנייר הלבן עד שטיפות דם מצטברות על מצחך.
— ג'ין פאולר

הדבר הכי גרוע שתכתוב טוב יותר מהדבר הטוב ביותר שלא כתבת.
— לא ידוע

בלי מאבק, לא תתכן התקדמות כלשהי.
— פרדריק דאגלס

 

ואם אין ברירה, כימיקלים. מי מביא לי מפריז?

(קיבלתי רק את התמונה, בלאט)

EranP3

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ido2267  On 6 במאי 2014 at 11:15

    If you have any young frfiends who aspire to become writers the second gretest favour you can do to them is to present them with copies of the Elements of style. The first greatest of course, is to shoot them now, while they're happy

    • רוני  On 6 במאי 2014 at 11:16

      עדו, אתה כמו חיסון נגד אופטימיות. מה יהיה?

      • ido2267  On 6 במאי 2014 at 11:19

        אני אמסור לדורותי ברגע שאמצא אותה.

        • רוני  On 6 במאי 2014 at 11:36

          בחרת בדורותי. יכולת לבחור בג'ורג'יה אוקיף. בסטיבן קינג. אפילו גאד דאם ארנסט המינגווי יותר אופטימי ופחות ציני ממיז פארקר. אני אוהבת אותה מאוד, אבל היא לא מאוד מעודדת.
          (שים לב, לא טענתי שהיא טועה).

          • ido2267  On 6 במאי 2014 at 11:40

            אז למה לא ירית בי?

            • רוני  On 6 במאי 2014 at 11:40

              לא יודעת אם שמת לב, אני מתה עליך.

            • ido2267  On 6 במאי 2014 at 11:44

              בסדר, בסדר, אני חוזר לטיוטה שלי.

            • רוני  On 6 במאי 2014 at 11:57

              המורה מרוצה.

          • ido2267  On 6 במאי 2014 at 11:40

            טוב, אני לא באמת 'צעיר'.

  • ido2267  On 6 במאי 2014 at 11:16

    שכחתי לציין שזה ציטוט של דורותי פארקר.

  • רוני  On 6 במאי 2014 at 12:10

    עכשיו שאני לא מקדמת פוסטים בפייסבוק יבואו מעט מעט אנשים, אז אפשר לשחק.

    הנה, עוד שיר לעצמי.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 6 במאי 2014 at 22:49

    בא בזמן!

להשאיר תגובה

