בצק מילים

בראשית היה מחסן. מילים ודימויים הושלכו בו בערבובייה עליזה, מתכסים בתלתלי אבק, בעכבישים פראיים, בזמן. אפשר היה להכנס אליו ברגליים יחפות, בשיער פרוע, נמשים מכסים את גשר האף. אפשר היה לשחק.

כבר שנים הבלוג הזה נכתב לו מעצמו. לפעמים אני תוהה מי היו הנשים שמילאו אותו סאת מילים שכזו. את מרביתן אני לא זוכרת כבר זמן רב. הו תבעו לעצמן את המרחב, משליטות בו דעות וסיפורים, דבר דבור על אופניו.

ואף על פי כן, היום אמרוד בכולן ואמחסן אותו שוב. לא נרטיב סדור, לא מילים הדורות, סתם ערבוביה של בלבול, בצק מילים שאין להתפיח כלל, שהלא ערב פסח. כבר שנים מאז כתבתי סתם כך.

הערב כתבתי תחת הנחיה. זה קורה מעט, בשנים האחרונות, ובכל פעם מחדש יש לגייס ענווה ושקט ונכונות לפסוע בעקבי אחר, ולהבחין היטב בתחושת אי הנוחות המזמזמת, בהתנגדויות הגואות ושופלות בגוף, בכניעה הדקה של הנפש. כך תכתבי היום.

כתבתי כאחוזת דיבוק, במהירות ובעוצמה. אבל העוצמה לא היתה נתונה בידיי. אני ניתנתי בידיה. היא היתה הגל, ואני הקצף. וכמו קצף היטלטלתי ממעל והתבוננתי בבעתה בעת שהגל התרסק, והתפזרתי לכל עבר, וכשסיימתי לכתוב, כמו קצף, חשתי שכבשתי את החוף, וכמו קצף התמוססתי לפרודות ושקעתי בין גרגרי החול. ולא הייתי עוד.

גם בחדר ההוא כבר לא הייתי. כל הסובבים התפוגגו לרעש רקע עמום, מרוחק. נותרו רק המילים על הדף שהבהירו את סך חטאיי המרובים, את הטעויות, הרהב, הטיפשות. הכתיבה הכירה אותי טוב מכפי שאני מכירה את עצמי, חשפה את בשרי בסכיני משפטיה, דקרה אותי במילים. דיממתי אמת.

ואז נותר הטקסט, ונותרתי אני. והטקסט התכרבל על הדף ונרדם, ואני נסעתי הביתה, חלולה ועיני חלולות ולבי חלול מאוד.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Trackbacks

  • By פרחה עונתית | אם תרצי on 20 באפריל 2014 at 02:39

    […] כתבתי וכתבתי וכתבתי. ערכתי לו אנתולוגיה של תשוקה. 1 2 3 4 5 […]

להשאיר תגובה

