החופש לכתוב, סדנאות כתיבה

internetS

ליצירת קשר:

ronigelbfish@gmail.com

 

050-8345470

*

*

סדנאות הכתיבה "החופש לכתוב" נערכות לאורך רבעון ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום.
הסדנה כוללת עשרה מפגשים באווירה יצירתית, עליזה ותומכת.

ההרשמה לסדנאות הבאות בעיצומה:

סתיו

זכרון יעקב, ימי רביעי, 9.10 ואילך.
תל אביב, ימי ראשון, 6.10 ואילך.

חורף

תל אביב, ינואר 2014
מודיעין, ינואר 2014
אזור השרון, ינואר 2014 **סדנת בוקר** (מיקום מדויק יימסר בהמשך)

ניתן להזמין סדנאות חד יומיות ודו יומיות לקבוצות וארגונים בכל רחבי הארץ.

* * *

"הסדנא היתה הדבר הכי טוב שקרה לי השנה."

שולי מלכה

***

חילקת לנו פתקים סודיים – וביקשת מאיתנו לכתוב הפתעות, סודות, ריגשושים והתרחשושים – וחילקנו ביננו את הממתקים שמצאנו בתוכנו. וכבעלי חיך למדנו לטעום ולהתייחס בכבוד לכל הטעמים שעלו. כמו סירונית שרת ופיתית את היצירתיות שלנו לצאת החוצה. ולהתעלם מההמון הבור והאכזר. וכמו כל חיה אחרת מלבד האדם, פשוט להיות, קטן גדול אדום. בוהק. זערור מתחת לאבן להיות עם נוכחות ובעדינות לחוש את המקצב שעולה ולרשום אותו.

הבטחון המוחלט שיכולתי להקריא (ויש למי) ושמילותי ינוחו על כפות ידיים פרושות לרווחה והן יוכלו לרקוד שם כעת. להרעיד את עור התוף ואולי להיכנס למישהו ללב ולהישאר שם.

סדנת הכתיבה שלך שזכיתי להשתתף בה (בזכותך ובעזרתך) היא תשתנה לי בראש אלפי פעמים ותתגלגל איתי מי יודע לאן אבל תשאר אותו הדבר. מלאת עדינות ותשוקה. הריח של המילים שלך, ואיך לימדת אותנו לבשל בתוכנו. ולרקוד. כמו הקיפוד הבודד ולשמוח.

את משמשת לי להשראה והנחת לי את יסודות השביל,

נריה פלדש

***

 

עכשיו, בזכות הסדנה, אני מבינה שאני לא רק משרבטת, נרגעת, חולמת ומבינה את עצמי דרך הכתיבה – שזה כבר המון ואיזו מתנה זו, תודה תודה תודה ליקום שבירך אותי ביכולות המרפאות והמרגיעות האלה – אלא הכתיבה מגדירה אותי.

הכתיבה משתפת את כל האורקסטרה הפנימית שלי בהרמוניה אדירה של יצירה ויצירה, גיליתי בשנה האחרונה, זה בשבילי חיים.

לירון קסטר

***

מה שהכי הדהים אותי בסדנא שלך זו האווירה שיצרת סביבך. זכיתי לחוויה ללא חיכוכים, מקבלת ומחבקת. אצלך בפעם הראשונה הראיתי והקראתי משהו שכתבתי לזרים (או למכרים, למען האמת) וזו היתה חוויה חיובית כל כך שלחלוטין לא ציפיתי לה, לא בחלומותי הפרועים ביותר.

בזכותך כתבתי יותר ממה שכתבתי אי פעם. הפחת חיים בחלום שכבר חשבתי שמת, והייתי קרוב לוותר עליו לגמרי.

אני מרגיש שהסכום ששילמתי היה כאין וכאפס לעומת מה שקיבלתי בסדרת המפגשים, שהרגישו לי הרבה יותר מדי קצרים ושנגמרו נורא מהר. בסיום כל מפגש יצאתי אל העולם מלא באנרגיות, בשמחה ובהבנה שאני סופר.

עידן יוקב

***

יום רביעי היה בשבילי יום מיוחד שבסופו מחכה לי הסדנה שלך. שעתיים רצופות בלונה פארק של הכתיבה. המפגש השבועי עם חבורה של אנשים יצירתיים וחמים, ומנחה שמנצחת עלינו בחינניות רבה…

מעבר לעובדה שלמדתי ממך המון אודות כללי ורזי הכתיבה, לקחת אותנו גם לכיכר העיר של הספרות הפופולארית, ולרחובות ההומים של הספרות הנועזת, ולסמטאות הצדדיות של השירה העכשווית, ולבתי המקדש של הספרות הישראלית. ואת הכל טבלת בהומור משובח וצבעת בסיפורים מעניינים ומרגשים.

את בהחלט מעוררת השראה, היה לי לעונג ללמוד ממך.

לירון מורד אייזנשטיין

***

העברת לנו את הסדנא בצורה כל כך נעימה, רגועה, גרמת לכולנו להרגיש שהכתיבה היא חלק מאיתנו, שאנחנו יכולים לעשות מה שבא לנו בכתיבה. להרוג דמויות, לבגוד, לשדוד, לשרוד, לאהוב. אני לוקחת אותך איתי לאורך כל חיי.

מודה לך מקרב לב על העידוד להמשיך ולכתוב, היו ימים בהם לא היה לי מצב רוח ולא כתבתי, ועכשיו אני יודעת שזה בסדר, לא כל יום חייבים לכתוב וזה לא בורח לשום מקום, זה עדיין אצלי בנפש.

מודה לך על השיעורים הנפלאים, למדתי המון, היית בשבילי בדיוק מה שהיה חסר לי כדי לכתוב את הספר, הדחיפה הקטנה הזאת, העידוד שאני יכולה לכתוב, שאני בסדר

אנדריאה אור כהן

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • קרן  On 12 בספטמבר 2013 at 17:53

    סדנא במזכרת בתיה/רחובות… אין?

    • רוני  On 12 בספטמבר 2013 at 18:08

      הי קרן,
      שלחי לי פרטי התקשרות. שאלו אותי כבר כמה פעמים. ייתכן שבהמשך השנה.

  • נטי  On 7 באוקטובר 2013 at 15:58

    שלום, רציתי לברר אם תהיה סדנה באזור פתח תקווה. אשמח לקבל עדכון אם כן.
    תודה, נטי

להשאיר תגובה

