אהבה ותיעוב בערב שבת

הבוקר סידרנו את חומרי היצירה. יש לנו המון.

אי שם באמצע הדרך בין ברדק לסדר רגעי

בארגזים מצאתי גם כמה דברים שהתפזרו. למשל, המכתב הזה.

את בית בשבילי.

כתב היד שלה, מוכר כל כך. והמילים שלה, האופן שבו הן מסתדרות במשפט. היא באמת אהבה אותי ברגע הכתיבה? יש לשער שכן. הנייר הזה שומר לי לנצח את החברות, האהבה הגדולה שהיתה לי אליה, לה אלי, וגם ארומה חמצמצה של החמצה. כמה כאב היה צריך כדי לעבור מהאהבה הזו לתיעוב שנודד בין שתינו עכשיו.

ואחר כך הפתק הזה:

כועסת מאוד! הכנסתי לתוך המקרר בשר טחון.

סבתא באה לבקר עם בשר טחון, ומצאה את הבית פתוח. היא התפוצצה. "ומה אם בני סלע נכנס"?

"אהרוג אותך הרג!" היא כותבת בזעם, ו"את ילדה רעה!!"

ובכל זאת, כמה אהבה. היא כבר מתה, ובארבע המדבקות שמצאה על השולחן (מתוך ארגזי היצירה, שהיו, כמו תמיד, על השולחן בפינת האוכל) היא חיה, וקולה צלול ויפהפה לעד.

***

יש לי תמונות. יש לי קטעי וידאו. יש לי הקלטות. אבל שתיהן מתו לי מזמן, ולא הרגשתי את נוכחותן מזה זמן רב כל כך. דווקא כשמצאתי את הפתקים האלה שבה התחושה שהן ממש כאן, לידי, גם אם רק לרגע.
כתב היד הוא קפסולת הנפש, התמצית המתוקה שהשיבה לי אותן.

***

שבת שלום.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מורן  On 6 ביולי 2012 at 17:15

    זה מקסים רוני! גורם לי לרצות לנבור בעשרות ארגזי הזכרונות, אלוהים יודע איפה הם, ולשלוף כמה כאלו, של דבש ועוקץ.

  • דפנה י.  On 6 ביולי 2012 at 17:46

    אויש.
    לופת ועוצר נשימה.

    יש לי כמה החמצות בסל שאני סוחבת איתי, מינוס התיעוב. גם בלעדיו, הטעם לא נעים בפה.

    שבת שלום.

  • nirit  On 8 ביולי 2012 at 12:10

    זכרונות שיכלו להשאיר רק אלה שהכירו את המלאכה הכמעט נכחדת של כתיבה בעט או עפרון על דף נייר. גם לי יש ארגז מלא במכתבים במחסן, שרק מחכה שמתישהו אנער ממנו את האבק ואזכר.
    לבת שלי, לעומת זאת, כל הזכרונות צרורים בהארד דיסק שבמחשב.

  • לי עברון-ועקנין  On 9 ביולי 2012 at 12:43

    כתבת "חומרי יצירה", וזה כך בכמה מובנים.
    ואני לא יודעת מה קרה ביניכן אבל לפעמים כגודל הפלא והגשמת החלום שבחיבור ("נפש תאומה") כן גודל השבר אחר כך…
    כתב יד, כן. גם בי כתב יד מעורר רגשות מאוד חזקים.

להשאיר תגובה

