בכל פעם שהוא מנגן, משהו בי מתנגן

כמו חוט זהב רקום, תך עדין חולף ונעלם, בשלמת החיים, כך יצירתו של יוני רכטר בחיי אוהביו.

לרכטר שמור מקום מיוחד של כבוד בין היוצרים הקרובים במיוחד ללבי. בכל פעם שהוא מבליח הוא מאיר רגע. לעיתים זה הרגע הזה בחיי שלי, לעיתים זהו השיר עצמו. מילותיו. לעיתים שניהם קורים גם יחד. איזו שמחה.

רכטר בוחר את השירים שהוא מלחין בקפידה, ובמהלך השנים הפך למאייר המילים הנפלא ביותר במוזיקה הישראלית. הלחנים שלו מצליחים להפיק מהמילים את מלוא משמעותן, לגרום למאזין לעשות את הדבר הפסיבי הכי אקטיבי, להתפנות ולהאזין באמת. בכל פעם שהוא שר, משהו בי נשבר.

ואיכשהו, גם כשפוגשים מעריצים רבים כל כך שלו, הוא תמיד נותר היוצר העדין והפרטי שלי. המון אינטימיות, למרות שאינו נחשף, המון הומור, ובלי לוותר ולו על מעט מהדר הג'נטלמן האינטיליגנטי והמתוחכם שלו.

אני כותבת כל כך מעט על יוני רכטר, והכרת תודתי עמוקה כל כך. אולי מפני שלא לכל דבר יש מילים. המוזיקה שלו, היא חותכת אצלי היישר לתוך הגוף והנפש, עוקפת את מנגנוני החשיבה והניתוח. אדם הוא תבנית נופים רבים, ביניהם המוזיקה שליוותה את חייו, שהפכה אותו למי שהוא. ויש בדי.אנ.איי הפרטי שלי סליל שלם שהוא שלו.

בחירת השירים לרשימה הקצרה הזו היתה עינוי, אבל היא הזכירה לי: אני לא חייבת להגיד כלום. היופי ידבר את עצמו.

 

יום הולדת שישים שמח, יוני. 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רוני  On 18 בנובמבר 2011 at 09:18

    אה, הנה, יוסי בנאי הגדיר את כל מהות הפוסט הזה יפה מאוד, ומתי כספי הלחין באופן לא פחות מושלם.
    מתי כספי ושם טוב לוי הם השניים הנוספים שלי.

    • אילן  On 18 בנובמבר 2011 at 16:45

      היום פגשתי אותו, את יוני רכטר, יושב מחוץ לאולפן ההקלטות בו הוא עושים עכשיו מיקסים לדיסק הבא שלו, ישבו עם עוגה, אמרתי לו יוני מזל טוב, אז הוא שאל, איך אתה יודע? אמרתי לו שיש לי חברה שפירסמה עליו פוסט בעקבות יום הולדתו. סיפרתי והמשכתי בדרכי, ומיד שלחתי מסרון לרוני יקירתי.

      שבת שלום
      אילן

  • אוגניה, בלוגילוגי  On 18 בנובמבר 2011 at 09:25

    שמעתי הכל, ונהניתי כ כ

    • רוני  On 18 בנובמבר 2011 at 13:25

      אני ביוטיוב מהבוקר, ובאוסף שיש כאן בבית, ולא די לי.

  • אורלי  On 18 בנובמבר 2011 at 09:46

    רוני, יוני רכטר הוא היוצר האהוב עליי, יוני והפסנתר יחד זה קסם.
    טל (בתי בת החודש) שומעת את שיריו מהרגע שהגיעה הביתה, גם דרך האוסף של אריק לילדים וגם את הדיסק הכפול "העיקר זה הרומנטיקה".
    בחירת השירים שלך נפלאה, הייתי מוסיפה את "שוב היא כאן" אבל עוד הרבה אחרים וקשה הבחירה 🙂

  • אורלי  On 18 בנובמבר 2011 at 09:49

    וכמובן, האלבום המוביל הראשון של טל, הכבש השישה עשר…

    • רוני  On 18 בנובמבר 2011 at 13:27

      טל מקבלת חינוך משובח. הכבש הוא אכן יהלום.
      שוב היא כאן היה השיר האהוב עלי המון שנים. ויתרתי בכאב היום. לא ברור למה, יש מקום.
      הנה, בשבילך:

  • תומר  On 18 בנובמבר 2011 at 10:22

    פוסט מושלם אחותי אהובתי

    • רוני  On 18 בנובמבר 2011 at 13:27

      והדרך הכי טבעית בעולם לשמוע אותו היא איתך ועם אח שלך. שבת שלום אהוב לבי.

  • מירי  On 18 בנובמבר 2011 at 12:10

    מזל טוב יוני! כמה שאנחנו אוהבים אותך, כל המשפחה. בזמנו התמיילתי איתו קצת, אדם מקסים! התרגשתי עד דמעות שסיפר בראיון שהלהקה הכי אהובה עלי בעולם השפיעה עליו רבות, ושומעים את זה במוזיקה שלו (סטילי דן). כמו כן הוא שכן שלנו! אין כמו לראות את הדמות הגבוהה והמקסימה הזו חולפת ברחובות שלנו. תודה על הפוסט מותק.

    • רוני  On 18 בנובמבר 2011 at 13:29

      בכל השנה שלי בשכונה, הכי נהניתי מדי פעם לראות אותו חולף ברחוב, בשיער פרוע וחיוך קטן. איש מאוד מוצלח.

  • אורה ג.  On 18 בנובמבר 2011 at 12:29

    המילים שלך קלעו למקום המדויק אצלי,
    הבאת לכאן את השמות שלטעמי הם
    מיטב היוצרים של המוזיקה הישראלית.
    וליוני רכטר המקסים, יום הולדת שמח,
    מאחלת לו עוד הרבה שנים של יצירה.

    • רוני  On 18 בנובמבר 2011 at 13:30

      אורה, מישהי אמרה לי שזה כמו סדרה, והוסיפה כמה שמות.
      אני הייתי מוסיפה לשלושה האלה רק את אביתר בנאי, והולכת להכין תה וקלמנטינות.

  • ימימה  On 18 בנובמבר 2011 at 15:44

    מזל טוב ליוני שהשכיל להיוולד עשרים שנה בדיוק על היום לפני! הוא נהדר!

  • לין  On 18 בנובמבר 2011 at 19:49

    הו רוני נגעת בכל כך הרבה קלידים בנפשי. בעיני הוא המוצארט..מוצארט הבן, מוצארט ישראלי ובינלאומי. בכל פעם שאני שומעת אותו מתנגנת באוזני מוסיקה קלאסית גאונית והכי הכי קסום בעיני לראות את הצעירים בזאפה כל כך מכירים כל תו ותו וכל כך מוכירים לו אהבה.
    יום הולדת שמח לך יוני אוהבת מאד, לין

  • אורלי  On 18 בנובמבר 2011 at 21:24

    תודה מקסימה 🙂

  • דודו פלמה  On 19 בנובמבר 2011 at 06:58

    חורף ובחוץ יורד גשם וקר והפוסט שלך, אוהו, איזו הלימה מושלמת, אוהו.

  • tsoof  On 19 בנובמבר 2011 at 12:42

    טוב, זה עוד משהו שאנחנו חולקים, אני מניח, אם כי מעניין שהשירים שלי קצת אחרים. את זה אני הכי אוהב: אחד הלחנים הכי נפלאים שאי פעם עשו לאלתרמן. ההבנה שלו של המילים היא לא פחות ממצמררת.

  • לימור שנורמכר  On 20 בנובמבר 2011 at 10:57

    חיממת לי את הלב 🙂

  • עירית  On 11 בדצמבר 2011 at 06:50

    המוזיקאי שהקשבנו לו כל כך הרבה ביחד ולחוד, ועדיין הוא נשאר לגמרי שלך, ולגמרי שלי. אוהבת אותך ואותו מאוד, גם אחרי כל השנים האלו

להשאיר תגובה

