כח העל שיהיה לי

כבר זמן מה שאני מבקשת ממש חזק בלב. מי שמכיר אותי יודע כמה שזה מרחיק לכת, לבקש דבר כזה. כמה בלתי אפשרי זה נראה. אני רוצה את הכח הזה. אני זקוקה לו ממש. כדי לנשום. כדי לא להתבייש בי.

קראתי מספיק. כוחות על מוענקים לך מתוקף כך שנולדת למשפחה הנכונה או כי עברת איזו חוויה איומה או שיש לך מזל מטורף לגמרי. גיבורי-על לא זוכים בכוחותיהם כי ביקשו יפה. ממי בכלל מבקשים?

אבל יש לי כוחות די מרשימים כבקשנית. אני מבקשת כבר שנים. אולי הכתיבה תגרום לכך שזה יתגשם?

כח העל שאני רוצה הוא היכולת לשתוק.

לא רק בוויפאסנה או מדיטציה. מתי שארצה. כל הזמן, אם ארצה. אני רוצה.

להקשיב ולהתבונן זה חלק מזה. להיות נוכחת בלי להתבטא זה עוד משהו. וגם היכולת להיות עם אנשים ולא לבקש דבר. רק להיות שם. להיות מסוגלת להיות בלי לרצות. סתם, נוכחת.

ככל שאני מסבירה יותר זה ברור פחות. פשוט לשתוק. להקשיב לזה:

(לכתוב דווקא מותר. ורצוי. כי זה לא אותו דבר.)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • tsoof  On 6 באוקטובר 2011 at 18:20

    מצוין. רעיון מצוין. שכתוב מצוין. אתי את מתבקשת לדבר, עם זאת. לא עכשיו. בכלל.

    (גם אני רוצה לשתוק. אבל באינטרנט)

  • דודו פלמה  On 6 באוקטובר 2011 at 19:08

    רק שתדעי לך שמאז ששמעתי את השיר
    הזה לראשונה לפני המון שנים הוא ההמנון שלי
    ששומר עלי מכל רע.

  • ענבל  On 6 באוקטובר 2011 at 19:44

    "I do understand, you know. The hopeless dream of being. Not doing. Just being. Aware and watchful every second. And at the same time the abyss between what you are for others and what you are for yourself. The feeling of dizziness and the continual burning need to be unmasked…You can keep quiet. Then at least you're not lying. You can cut yourself off, close yourself in. Then you don't have to play a part, put on a face, make false gestures. Or so you think. But reality plays tricks on you. Your hiding place isn't watertight enough. Life starts leaking in everywhere…" one of my favorite film monologues (Bergman's Persona)

    and i do understand, you know…neshikot

  • deaklakey  On 6 באוקטובר 2011 at 20:04

    יפה. ואמיתי.

  • שלומית לוי  On 6 באוקטובר 2011 at 20:54

    זה מצחיק, כי אני מבקשת בדיוק את ההיפך…
    את היכולת לדבר. במקום שתיקה עמוקה שמתפרשת בד"כ לא נכון…לדבר בקלות, על דברים, עם אנשים. (מזל שיש בלוג ויש אינטרנט:)

  • ת  On 6 באוקטובר 2011 at 21:29

    אני לא מכירה אותך, אז זה לא את זה אני. צריך להפריד בין הרצון להיות נוכחת לרצון לשתוק. הרצון לשתוק כאן קצת מרגיש כפחד מהקול שעולה. פחד שמוטמעת בה אשמה, כאילו הדיבור, והשמעת הקול באה על חשבון אחרים. יש על הלשתוק הזה משקל של אלפי שנות פטריאכריה שמוטמעות עמוק, עמוק מדי, בנשמה. החיבור בין הרצון לשתוק לבין הרצון להיות נוכחת יוצר איזו אסוציאציה, הבזק מפחיד של המחשבה שהקול מזהם איזו הוויה, לא שייך אליה, רק צופה בה ולא יכול להיות חלק ממנה

  • liorgimel  On 6 באוקטובר 2011 at 21:38

    נהדר.

    Teach us to care and not to care
    Teach us to sit still

  • יובל  On 6 באוקטובר 2011 at 22:05

    .

    .

  • ת  On 6 באוקטובר 2011 at 22:36

    ואולי זה בעצם נפלא לשתוק. לנוח קצת. להירגע. לקבל כוח

  • מעין  On 6 באוקטובר 2011 at 23:29

    בטח לכתוב!
    זה בכלל לא אותו הדבר כמו להגיד.
    לפעמים זה מה שעוזר לשתוק

  • רוני  On 7 באוקטובר 2011 at 13:14

    קראתי. שותקת בתגובה, אבל אסירת תודה.

  • עודד  On 7 באוקטובר 2011 at 13:44

    רוני תודה;
    האלוהים קיים ולא נגלה.
    האלוהים נוכח ולא מתבטא.
    אכן בקשה מרחיקת לכת.
    שנה טובה.

  • מירי  On 9 באוקטובר 2011 at 18:23

    ואני בזמן האחרון הוכיתי במין אלם כללי כזה. אז אני שותקת הרבה יותר ממה ששתקתי.
    ואולי כל זה לטובה.
    נשיקות שקטות לך אהובתי. וכל שתבקשי לך, לו יהי.

  • ronit gold  On 15 באוקטובר 2011 at 17:59

    לכתוב (ולפרסם) ולדבר זה אותו הדבר. המוח עובד, אנשים מגיבים. השקט מופר והאדם בתוך תבנית של מילה. אם זה מה שנכון, אולי כדאי להקשיב לגירסה המקורית שלסיימון וגרפונקל הייתה למובן המילים.. "קולו של השקט" משול אצלם "לחושך" נורא בין אנשים שלא יכולים לאהוב (לתקשר). זו השקפה מאוד מערבית, ואי אפשר לגרור אותה בשרשרת לוויפאסנה.

להשאיר תגובה

