מיני סדקית לכותבים

*

סיכמנו כבר שאני אוהבת לדבר על אומנות הכתיבה. בשיטוטים ברשת אני נתקלת בדברים נחמדים ומעניינים שעשויים לעניין עוד אנשים שמתעסקים בתחום (גם קריאה נחשבת, אגב), הנה כמה מהם:

PostSecret – אתר ותיק שאנשים שולחים אליו את סודותיהם על גלויות אנונימיות. בכל פעם שאני עושה סיבוב יש שם משהו שעוצר את נשימתי. מצחיק או עצוב או מרגש. זה אתר שעושה חשק להמציא סיפורים, ומדגים כמה מעט צריך כדי שיהיה לך סיפור גדול. למשל זה:

סיפור קטן ומדויק

Inspire me now – נאה פוקד נאה מקיים.

הזכות לכתוב – בשבוע שעבר יצא בעברית ספרה היפה של ג'וליה קמרון, The right to write. השם הנפלא לא ניתן לתרגום, אבל התוכן שלו הוא עוד וריאציה על מורה חכמה וטובת לב שתלווה אותכם בדרך הקשה הזאת. ובהזדמנות אני אפסיק להתבייש ואספר לכם שאחרי שיוצא הספר זה לא יותר קל, ולפעמים יותר קשה אפילו. אבל לא היום.

(בשנים האחרונות יצאו בעברית ספרים על כתיבה של נטלי גולדברג, סטיבן קינג, אן למוט וג'וליה קמרון. כל הספרים האלה מתייחסים לכתיבה ברצינות ואף אחד מהם לא נפוח. זה טוב).

ואם כבר מדברים על בושה, אסתי סגל הפנתה לראיון הזה עם ג'ונתן פרנזן שלא מתבייש להודות בכל הדברים שבהם התבייש כדי לכתוב. ראיון מעורר מחשבה ומרחיב לב.

משהו אחר לגמרי, והסליחה עם פרנזן שככל הנראה לא היה אוהב את המאמר הבא: על הכתיבה, אי הכתיבה וחיי הכתיבה

**

אני עושה Nanowrimo – אתגר כתיבה שנמשך חודש שלם – ולכן פרשתי מנוכחות ברשתות חברתיות למהלך נובמבר (חוויה לא בלתי נעימה, למרות בדידות מסוימת, וגעגועים). יש אנשים שבעד נאנו, יש אחרים שנגד נאנו ויש אפילו מי שנגד זו שנגד. אני לא יודעת אם אני בעד או נגד, אז במקום זה אני כותבת. יוצא סיפור מעניין דווקא.

אגב, בנאנו עושים גלויות פוסטסיקרט לדמויות. הנה אחת:

דבר

"לכתוב מבלי להוציא לאור הוא מצב נעים מאוד." ~ אנרי דה מונטרלאן

ויקיציטוט)

*

ועכשיו לכתוב.

*

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דפנה לוי  On 4 בנובמבר 2010 at 20:20

    עכשיו לכתוב היא השורה הכי מעוררת קנאה בכל הפוסט הזה…

  • אסתי  On 4 בנובמבר 2010 at 22:31

    באונה הפוסטסיקרט הזה פשוט מקסים להפליא.
    ובהחלט, בהחלט עכשיו לכתוב.

  • galithatan  On 5 בנובמבר 2010 at 00:23

    נשמע מעניין מאוד 🙂
    במיוחד מצא חן בעיניי אתר האנונימיות.

  • אוחנה דניאל  On 5 בנובמבר 2010 at 17:34

    אני מאוד אוהב את הבלוג שלך.
    אשמח אם תוכלי לשתף יותר בכל הנוגע לתהליך של אחרי-הוצאת-הספר.
    אמרת שיש קשיים, מהם? איך מתגברים עליהם? מסקרן מאוד.
    בכלל – מה קורה אחרי שמקבלים אותך להוצאה לאור? האם שלחת רק להוצאה אחת או ששלחת לכמה, התקבלת, ויכולת לבחור? זה מידע מאוד מעניין…

    אשמח אם תעשירי אותנו, או לפחות אותי.

    דניאל.

  • רוני  On 6 בנובמבר 2010 at 11:13

    דפנה, אסתי וגלית, תודה לכן, ואני שמחה שנהניתן 🙂
    דניאל, אני אשתף ברגע כלשהו, אני מניחה. עדיין לא בשלתי. צריך קצת בטחון עצמי כדי להסיט את הוילון הזה, ואני עוד לא שם.

  • הופ  On 6 בנובמבר 2010 at 14:59

    בהצלחה.

להשאיר תגובה

