אותיות והתעלמויות (ואורית עריף)

 

(אני מתעלמת מהעניין הזה שצריך לעבור. ברור שכבר אי אפשר, ובכל זאת)

 

כשהזמנתי מאורית עריף הנערצת איורים לכרטיס הביקור שלי, עדיין התלבטתי קצת בעניין ההגדרה המקצועית, כותבת? עורכת? מתרגמת? התחכמות כלשהי שקשורה למילים? בסוף לא כתבתי כלום. במקום זה שיגעתי לגמרי את אורית הסבלנית להדהים, עד שהציורים אמרו הכל בשבילי.

בשלב הראשון, רק דבר אחד היה ברור לשתינו: תהיה שם טיפוגרפיה. אני אוהבת אותיות, כל העבודות שלי קשורות לשפה. כיוון שכך, בכל הסקיצות והגרסאות טיילו אותיות בווריאציות שונות.

כשסוף סוף בחרתי שני ציורים, בראשון עופפו אותיות בודדות, ובשני, דמות מתנדנדת על עץ, היו גושי טקסט. בסקיצה הלפני אחרונה הגדלתי את האיור למקסימום, ונבהלתי.

כתבתי לאורית:

מצד אחד: מקסים!
מצד שני, אפשר שבעץ לא יהיה כתוב כימותרפיה??? (פעמיים!)

ותגובתה (ההגיונית) היתה:

תגידי את רצינית? ישבת וקראת מה שכתוב בתוך העץ?!
צודקת לגמרי (נמרחתי כאן מצחוק) תמחק הכימו לאלתר ומיד!

אני מאוד מאוד מרוצה מהתוצאה. הכתובת שם, דרך אגב, תהיה הכתובת של האתר כשאעבור. אם אעבור. למעשה, הכתובת הזו עובדת גם עכשיו ומעבירה לאתר הנוכחי.

(זה שאני לא רוצה לעזוב ולא מתכוונת לעבור ממנו ודי.)

 

איור: אורית עריף, עיצוב: יובל סער.

 

איור: אורית עריף, עיצוב: יובל סער.

כמעט שכחתי: הפונט של עודד עזר, ולא במקרה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסתי  On 5 באפריל 2010 at 22:53

    לציידת המילים ולציידת האימג'ים שאפו.
    מקסים ביותר.

    פשוט מקסים.

  • ח ל י  On 5 באפריל 2010 at 22:55

    אני מתה על טיפוגרפיה ואלופה בהתעלמויות.

    נראה מי תחזיק מעמד א ח ר ו נ ה 🙂

  • רון  On 5 באפריל 2010 at 22:57

    זה מקסים!!
    ואני כמובן מציע עזרה (טלפונית) במעבר לוורדפרס (למרות שאני מניח שלא כאן – במחסור בעזרה – טמונה הבעיה..)

  • עדנה  On 5 באפריל 2010 at 22:58

    מקסים, ואני אוהבת את השני קצת יותר, שגם ממלא יפה יותר את הכרטיס.

  • אליסיה  On 5 באפריל 2010 at 23:04

    והצד השני? גם מגיע לו להראות אותו כאן…

  • טובה  On 5 באפריל 2010 at 23:23

    מאוד מיוחד ומקורי. השני בעיני יפה יותר. (ידעת שיובל עיצב את העטיפה של הספר שלי?)

  • אורית  On 5 באפריל 2010 at 23:27

    אני מזמינה אחד מכל גירסה.

  • יואב  On 5 באפריל 2010 at 23:51

    היא נהדרת, אורית (וגם את בסדר, רוני).

    הי, אני עברתי! ושיניתי עיצוב! מי היה מאמין, אנשים בני ארבעים פלוס חיים כאן על הקצה וקופצים מפלטפורמה לפלטפורמה כאילו כלום.

  • אהרן פ  On 6 באפריל 2010 at 00:43

    כל הכבוד !

  • רזי בן-עזר  On 6 באפריל 2010 at 07:01

    כרטיסים נהדרים
    וגם אני עברתי..
    http://benezzer.com/razi_heb/

  • ג'וליאנה  On 6 באפריל 2010 at 08:15

    גם אני חושבת שהגרסה השניה יפה יותר . יש בה משהו שובבי שקסם לי.

  • לינוי  On 6 באפריל 2010 at 08:28

    אפילו לא חשבתי על הקונספט של להזמין איור לכרטיס! מצטרפת למעדיפי האיור השני

  • ימימה  On 6 באפריל 2010 at 09:19

    (והתחתון יותר מהעליון.)

    נראה לי שאני מכבה פה את האור.

  • אביבה  On 6 באפריל 2010 at 09:20

    מקסים כיאה לצוות.

    התקרית עם הכיתובים בתוך העץ טיפוסית מאוד למפגש בין אנשי המילה לאנשי הוויז'ואל. האחרונים לא חושבים באמת שיש אנשים שטורחים לקרוא כל מילה כתובה שהם נתקלים בה. מבחינתם אותיות הן רק צורות, או גרוע מזה – אובייקטים 🙂

  • אלירז  On 6 באפריל 2010 at 10:02

    הכרטיסים, ועוד יותר יפים בהארד-קופי.
    אהבתי את הסקייטבורד במיוחד.
    ומה הסיפור עם המעבר?

  • חנן כהן  On 6 באפריל 2010 at 11:56

    אני מעדיף את הראשון.

    אם כבר השקעת בכרטיס, אני מציע להדפיס ולחתוך פינות עגולות. אני אוהב לקבל כאלה. יותר יפה, יותר מרשים ולא פוצע כיסים.

  • ענת  On 6 באפריל 2010 at 13:44

    מקסים ממש.

  • טלי  On 6 באפריל 2010 at 16:35

    תתחדשי!

    (-:

  • אורית עריף  On 7 באפריל 2010 at 14:52

    רק אתמול חזרתי מסיני (היה גדול!) והפוסט הזה שלך עשה לי קבלת פנים קטנה ומחממת לב מאוד.

    רק שני אגבים קטנים:
    1)"הנערצת"… לא, את לא נסחפת בכלל…
    2) תסלחו לי כולכן, אבל אני יכולה לעשות לכן בי"ס על איטיות, מעברים וקשיי התאקלמות.
    גם אני מתכננת לעבור לאיזה וורדפרס ממש תיכף כבר כמה חודשים 🙂

  • יעל ישראל  On 7 באפריל 2010 at 17:08

    אוי, השני נפלא ממש. זה עם לוכדת המילים.

  • אסי סיקורל  On 27 באפריל 2010 at 01:58

    הי!!
    השני מעולה.
    הראשון טוב אבל פחות.
    בצלחה.

להשאיר תגובה

