שתיים בלילה. התפכחות.

פלורנטין, תל אביב.

על המדרכה נערה חובקת ג'ירפה מתנפחת ענקית, צוחקת. מסביב כולם כולם מסטולים. הולכים באמצע הרחוב ומדברים שטויות. בבזילי.קום תור ענק. "מאנצ'יז", אומרת ע' ביובש. "הלוואי עלי."

אני מוציאה כסף וקונה לשתינו סיגריות וקרמבו. "איך עברו כל השנים האלה?" היא שואלת. אנחנו כבר בנות ארבעים. רק אתמול היינו בנות 15, 25, מסטוליות עם מאנצ'יז. מחפשות אהבה ברחובות.

באמצע חלפו לי קצת זמן ועוד עשר שנים. בעל אחד. שלושה ילדים. פרברים. באמצע שלה חלפו חיים אחרים מאוד.

"חזרת להיות תמימה," היא צוחקת. "כמו לחזור להיות בתולה, רק בלב. איך שכחת הכל?"

אני לא מפחדת מכל המסטולים של פלורנטין. עדיין זוכרת משהו מצורת הקיום הזו, במעורפל. אני סלחנית, מוכנה לרדת מהמדרכה כשמישהו מתנודד לעברי ונוהם "בובה!"

אבל קרום התמימות נתפר למקומו, זה נכון. הרחובות המוארים, המלאים, מתוקים בעיני כמו קופסת סוכריות.

ואני לא רעבה.

שתיים וחצי בלילה, מודיעין. הרחובות ריקים לגמרי. אני יושבת באוטו עוד קצת. הגב כואב. אני שומעת את השיר הזה עד הסוף. כמו צעיף הוא עטף אותי כל הערב, חבוי בתוך התיק.

מה יהיה? מה יהיה?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מיכל  On 11 בדצמבר 2009 at 08:25

    מאוד אוהבת את האבחנה הזו.

    וכתוב מוצלח, כרגיל

  • צביה  On 11 בדצמבר 2009 at 08:31

    מאד טיפוסי, סיפור מוכר ושגרתי: נולדים בחיפה, עושים כמה שנים של "בגרות" בתל אביב ואז חוזרים לפריפרייה לבית עם גינה ושלושה ילדים.

  • ירון שמואלי  On 11 בדצמבר 2009 at 08:32

    זה נראה שהמנוע שלך עובד על אדי דלק מגיל 25, אולי לא כדאי לחזור פשוט לחיים, לחזור לתל אביב?

  • ח ל י  On 11 בדצמבר 2009 at 09:38

    המשפט הכי חשוב במילים היפות שלך, בתחושת הדחיסות שלך הוא : אני לא רעבה….את הרי יודעת את זה…עוד קצת זמן גם תפנימי ואז יבוא השקט בגיזרה הזו 🙂

  • יואב  On 11 בדצמבר 2009 at 09:56

    הזכרת לי את השנה הטובה שלי מלפני כל כך הרבה זמן:
    http://www.notes.co.il/yoavavni/47222.asp
    מה יהיה זה הגביע הקדוש של השאלות.

  • טלי  On 12 בדצמבר 2009 at 13:57

    מהיהיה? יהיה טוב, כבר תמצאי איך…(-:

להשאיר תגובה

