אין מצב – אנשים טובים באמצע תל אביב

תסלחו לי אם אני מתחילה מהפופיק של עצמי. ככה מקובל בבלוג הזה, כידוע.

לפני כמה ימים הואשמתי (בתגובות לפוסט קודם) בסוג של גיי-פרנדלי הומופוביה. חבר טוב (שעוסק בזכויות אזרח כבר שנים) ניחם אותי ואמר – אל תדאגי בגלל זה. את פשוט אוהבת בני אדם. הומואים, ערבים, עובדים זרים, קשישים, את כולם את אוהבת. בלי אפליות.

זה היה קצת מצחיק וקצת נכון, ומילא אותי אושר שהוא ראה, וגם היה נדיב מספיק כדי לומר לי את זה.

תמיד חשבתי שכמוני יש עוד הרבה, שמחבבים את המין האנושי באופן בסיסי ומתנגדים לכל סוג של פגיעה בזכויות אנוש (או בעלי חיים, דרך אגב, אבל זה מסיפור טיפה אחר).

מסתבר שאכן, יש. וכמה מהאנשים הטובים האלה מארגנים בימים אלה את מצעד זכויות האדם הראשון בישראל, תחת השם "אין מצב" (לא אוהבת את השם, אבל לא משנה) ומשתתפים בו מעל 90 ארגונים שעוסקים בנושאי זכויות אדם.

המצעד הוא נגד כלל הפגיעה בזכויות אדם בישראל. כותרת גדולה שמאפשרת מקום לכולם, אבל גם קונפליקטים לא פשוטים. (הנה מה שאומרים על כך בבלוג המצעד – לפתוח את הלב לקבוצות אחרות שנאבקות על זכויותיהן)

המצעד יתקיים ביום שישי הקרוב, 11.12, מ-11:00 בבוקר ועד 14:00 (קצת חבל, כי הילדים בביה"ס וזה בדיוק מקום טוב לילדים) בתל אביב. היציאה מכיכר רבין, סיום ברחבת מוזיאון תל אביב.

וככה, בהערת אגב: לגמרי לא מפתיע שקל כל כך לפגוע כאן בזכויות אדם של אוכלוסיות חלשות בישראל. הרי הלילה אושר המאגר הביומטרי, שפוגע ישירות בזכויות האזרח של כל אזרחי מדינת ישראל. החופש שלנו נפגע באופן מהותי, וכולנו שתקנו כמו כבשים.

(חוץ מיהונתן קלינגר וגדוד הפעילים הקטן שהפעיל. בעצם, למה גדוד. מחלקה. כיתה? מעט מדי אנשים.)

אז לדפוק את העובדים הזרים? הקשישים? הערבים? ההומואים? הלסביות? כלל הנשים? האמהות החד הוריות?

קטן עלינו.

אתם באים?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איתמר בשן  On 8 בדצמבר 2009 at 09:36

    והעיקר, שנצליח לשמור על לבבות פתוחים כלפי כולם, מדכאים ומדוכאים כאחד. זו עבודה יום יומית, לא קלה כלל וכלל, אבל בסופו של דבר הרי מדובר בלב שלנו, לא?

  • שחר  On 8 בדצמבר 2009 at 10:36

    אני באה.

  • אריאלה  On 8 בדצמבר 2009 at 12:41

    אנחנו ישר מתגייסים כשקוראים לנו לדגל,
    אבל ביום הבחירות אנחנו ממלאים
    את בתי הקפה והמסעדות
    במקום את הקלפיות
    אחר כך אנחנו מתלוננים ש"גנבו" לנו את המדינה

    צורה לנו

  • עופר לנדא  On 8 בדצמבר 2009 at 14:15

    ראיתי שם התנגדות "לכיבוש", אבל אני לא רואה שם התייחסות לזכותם של הישראלים לחיות בשקט, זכות המופרת כבר עשרות שנים – הרבה לפני שהיה פה אזשהו סוג של כיבוש (אם לא נחשיב את הכיבוש הערבי).

  • עופר לנדא  On 8 בדצמבר 2009 at 14:17

    זה דווקא מתאים – "אנשים טובים באמצע תל אביב". בתל אביב קל להיות "איש טוב" כלפי הזרים, כי קל לשכוח את בני עמך שלך שיושבים בפריפריה.

  • טלי  On 8 בדצמבר 2009 at 18:01

    מקוה מאוד להגיע לקראת סוף הארוע אבל לא בטוחה – התגשות בין אכפתיות מזכויות אדם כלליות לבין אכפתיות מאנשים ספציפיים שחוגגים בדיוק באותו זמן שמחה גדולה…

    אני מאוד מזדהה ומסכימה, אבל גם קצת סקפטית, כי בעוד שלאמירה כללית כזאת בעד זכויות אדם קל להתחבר ואולי אפילו להוציא אנשים לרחובות, כשפורטים את זה לפרוטות של תכל'ס זה הרבה יותר פרקטי ולכן גם הרבה יותר קשה לגייס אנשים.

    או במילים אחרות – מה שאריאלה אמרה…

    ומצד שלישי, אכן, יש משהו מאוד נכון באמירה שזה לא "רק" האפליה נגד אלה או נגד אלה, לא רק גירוש עובדים זרים, מאגר ביומטרי או כיבוש – כולם חלק מהלך רוח אחד, אחיד ומפחיד.

  • אפרת  On 8 בדצמבר 2009 at 19:34

    אני מכבדת את ההפגנה אבל רוצה להביא זווית שונה.

    אני תומכת רק בחלק מהמטרות. הגעתי למסקנה שזה בגלל שאני לא בעד זכויות אדם. אני בעד מילוי חובתי, חובה בגודל משתנה על פי מידת הזיקה, כלפי אוכלוסיות שונות.

  • מעין  On 8 בדצמבר 2009 at 22:07

    ניפגש במצעד 🙂

  • עירא  On 9 בדצמבר 2009 at 10:31

    שאי אפשר מצעד רק של סמולנים ערבופילים פרו-תאילנדים. אמרתי להם שאסור שהמסרים יהיו ממוקדים בסמול הרחוק כי אז המצעד יהיה באמת small. אבל חששותי שיופיעו מאה איש התבדו כי כבר רשומים יותר ממאה ארגונים.

    נכון, הקימו אותם 20 איש ויושבים בועדים של כל אותן האגודות, אבל עדיין… 🙂

    לא, אני צוחק, יהיו המון אנשים, עם מסרים על הצרות הרחבות ועם מסרים על צרות "אנכיות" של מיעוטים ונישות. זה בסדאר. לצערי זה לא דיבר אל חלק מהועד של "האגודה לזכויות דיגיליות", אז אני אהיה שם תחת כובע אחד פחות.

    איזה בעסה שצריך לעשות בארץ ישראל מצעד זכויות אדם ולא בגלל מלחמה רחוקה אלא בגלל הממשלה שלנו עצמנו, אבל איזה כיף! רוני, כמה שנים לא התראינו? לדעתי 4 או 5. נתראה שם!

להשאיר תגובה

