היסטריה, מודל רשימות

השתדלתי מאוד לא להתבטא בעניין השינויים שעוברים על רשימות עד היום. מסתבר שטעיתי.

כי כנראה שבדיוק כמוני, כל מי שחש אסיר תודה באמת כלפי ירדן, אורי ואילן, שלא לדבר על מי שנותן בהם קצת אמון, בחר לשתוק. מי מדבר? האחרים. מספידים את רשימות, קוברים אותו, שלא לדבר על אלה שחגים כבר מעל הטרף.

גם אני קיבלתי כמה הצעות. חלקן היו נחמדות, להתארח על פלטפורמה אחרת ולהישאר מקושרת לרשימות, למשל. חלקן היו לעבור לבלוגיה אחרת. מובן שזה מחמיא, אבל אמרתי לא. כי אני סומכת על צוות רשימות כשהם כותבים שהם רוצים שרשימות תמשיך להתקיים, ושהם פועלים כדי לבצע את השינויים הנדרשים.

אני מקווה שאני צודקת כשאני מייחסת את כל הבכי והנהי סביב הבעיות שיש בפלטפורמה המעולה הזו לאי הבנה מצד אלה שמבטאים אותם. אז הנה הסבר קצר (שגם הוא ודאי לא יספק איש מהם):

מבחינת הקוראים, רשימות יכול להישאר בדיוק כפי שהוא היום. הכתובות הישנות ימשיכו לעבוד. הארכיון יועבר בשלמותו, כולל התגובות. בעלי האתרים יכולים בהחלט להותיר גם את העיצוב הנקי והתכליתי של האתר (מומלץ, ולו רק כדי לזכור שהתוכן הוא המלך באתר הזה, וכך היה תמיד).

מבחינת הכותבים מדובר במהלך קצת יותר גדול: ללמוד מערכת הפעלה חדשה, לשלם קצת כסף (אפשר גם לבחור בפלטפורמה פתוחה ולא לשלם, אבל אז התאמת העיצוב תהיה קצת יותר מורכבת), להסתגל לשינוי. אבל מי שמאמין באתר ובסוג הכתיבה שהוא מקדם, עדיין יכול לעשות את המאמץ המסוים הזה ולהישאר חלק מרשימות.

(האלטרנטיבות כרגע לא מזהירות. לגבי תפוז, ישראבלוג ודומיהן, המגבלות ברורות ומוכרות. בננות היא בלוגיה עם אופי מאוד מסוים, חביבה בהחלט, אבל שונה מאוד מרשימות. בלוגלי, לכל המתלהבים, נמצאת במצב לא רחוק מזה של רשימות. שלושת היזמים המעולים קורסים תחת עניינים אחרים ופסקו בפועל מפיתוח של המערכת. אני בספק אם זה שינוי רצוי למישהו מכותבי רשימות.)

אז מה כן?

ס ב ל נ ו ת.

זה כל מה שביקשו מכם. בזמן שמכינים את מערכת ההגירה, אתם יכולים לעשות סיבוב בוורדפרס במקום לגעוש ולרעוש על מות רשימות. תגלו שמדובר באחת מהמערכות הכי אינטואיטיביות ופשוטות ללימוד. מי שהצליח ללמוד לעבוד עם המערכת של רשימות, יסתדר מצוין גם שם. מי שאהב את רשימות, יכול להמשיך להיות חלק ממנה.

לגמרי לגיטימי לעבור דירה. יש מי שרוצה את בלוגלי. יש מי שבננות מתאים לו. יש מי שזה הרגע עבורו לצאת לעצמאות. זה בסדר גמור. רק היריקה הפומבית על רשימות בדרך החוצה מיותרת. ולא, זה שאמרתם "תודה לירדן, אורי ואילן", זה לא באמת נחשב. תודה אמיתית היא לכבד את העבודה שלהם ולא להפיץ לכל עבר חרדות ומרירות. רוצים לעזוב? תעזבו. אל תנסו למשוך אחריכם כותבים למקום אחר, ואל תפיצו את התחושה שהאתר גוסס. אני אגיד את זה שוב: מבחינת הקוראים, שאמורים להיות מרכז העניין של כולנו, החוויה נותרת זהה.

הייתי כאן מהיום הראשון של רשימות, ולמדתי לסמוך על המילה של הצוות המקים באופן מוחלט. הם מעולם לא הבטיחו דבר ולא קיימו. כשדברים היו באוויר, בסימן שאלה, הם הציגו אותם בדיוק כך. עכשיו הם מבטיחים שאפשר להמשיך את המפעל הזה חי. אני מאמינה להם.

ולא נעים לראות את העיטים החגים מעל רשימות. מערכת רשימות לא גוססת ולא מתה. היא פשוט מתעדכנת ועוברת לשלב ההתפתחותי הבא.

כל הרעיון של קוד פתוח הוא לאפשר לאנשים ליהנות מפירות עבודתם של רבים אחרים. מערכת הניהול של רשימות היתה עד היום מערכת סגורה. היום היא הופכת למערכת פתוחה. זה רק מבטיח את הישרדותה לאורך זמן.

לא הבנתם? אתם לא מבינים בטכנולוגיה? אתם חוששים מהשינוי? לא נורא. חכו עוד קצת. יש ברשימות מספר גדול מדי של כותבים כדי שהצוות יוכל לענות לכולם. שאלתי את ירדן איך הם מתמודדים עם שטף השאלות, והוא סיפר שהם מתכוונים להעלות בימים הקרובים שאלות ותשובות בקשר למעבר. בואו נסכם שנחכה עד אז ושוב נדבר?

תירגעו. יהיה בסדר.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ח ל י  On 20 בנובמבר 2009 at 17:26

    מילה במילה.

  • ריקי כהן  On 20 בנובמבר 2009 at 17:29

    אני מבינה שזה בין היתר תגובה לפוסט שפרסמתי לא מזמן, ובכן, אני חולקת עלייך, עם כל אהבתך לצוות המכהן. נורא יפה מצידך, אגב, שלא שעית להפצרות לבלוגיה אחרת.
    מערכת וורדרפס אינה קלה ופשוטה כמו מערכת רשימות. אני לא יודעת איפה עבדת על המערכת הזו, היא לא כזו אינטואטיבית, מיושנת ובסיסית. היא מסובכת גם לאנשים שעובדים בתחום האינטרנט בהתחלה, לוקח זמן ללמוד אותה, צריך הדרכה בהרשמה, בתפעול, בהורדת תוספים, תבניות עיצוב. בגיבוי המערכת שאותו צריך לעשות לבד.

    חוץ מזה, אני כן חושבת שמדובר בסופו של עידן מסוים, שהיה משמעותי וחשוב ברשת, קיום סוג כזה של מערכת בלוגים מסוג רשימות, והמעבר לפורמט החדש יהווה שינוי מהותי בדינמיקה שהייתה פה. אני מאמינה ש50 אחוז מהכותבים לא יעברו לוורדפרס. אולי יבחרו בפורמט מוכן, אולי יסגרו.
    אני לא חושבת שנהגתי כעיט, או חגתי על הגוויה. תהיתי בקול רם על מציאות שהייתה מדוברת רק בין כותבים במיילים ורשתות חברתיות וסטטוסים, אני די בשוק עדיין מההתקפות כאילו בגדתי במולדת.

    בכבוד רב
    ברוטוס

  • אסתי  On 20 בנובמבר 2009 at 17:30

    כי אני כבר כמה ימים מנסה לנסח משהו בעניין הזה וכושלת.
    שמחה כל כך שהעלת את הדברים שכתובים טוב להעלות על הכתב
    ואני בכלל מאוד צעירה כאן. בסוף דצמבר אגיע לגיל שנתיים ומתכוונת להמשיך ככה ועם תו התקן של רשימות.

  • אסתי  On 20 בנובמבר 2009 at 17:32

    התכוונתי לכתוב:
    שמחה כל כך שהעלת את הדברים שכתובים טוב יותר מכל מה שאני הייתי יכולה להעלות על הכתב

  • דפנה לוי  On 20 בנובמבר 2009 at 17:38

    ויכול מאוד להיות שנזכה להפעיל את המערכת עם אותה אופי ולהיתמך בכלים משוכללים יותר (אז נלמד, זה גם טוב) ואולי אפילו יצאו מהם דברים לא צפויים.

  • אש'א  On 20 בנובמבר 2009 at 17:39

    אנא הציצי לפוסט של יעל ישראל, גלעד סרי שנפרד היום,דוד כפרי שנפרד והלך ועוד…

    אני חושבת שכל מה שרוני התכוונה, וסליחה אם אני טועה בפרוש, הוא שרגע, שניה…זה נכון שרשימות משנה את פניה אבל זה קרה לפני יומיים, אין סיבה להספיד ולמהר כל כך…כשזה יגיע, זה יגיע…

  • תומר  On 20 בנובמבר 2009 at 17:39

    תודה על הדברים. כולי תקווה שאכן כך.

  • ריקי כהן  On 20 בנובמבר 2009 at 17:42

    אש'א, חבל שלא ידעתי שיש קודים לזה. בעיני כתבתי באופן הגון לחלוטין בשני הפוסטים האחרונים, לא כתבתי בשום מקום שרשימות מת, כתבתי על שינוי, וכן, צדקתי, מערכת רשימות גססה -עובדה!

    בפוסט הזה יש חנופה דוחה.

  • א'  On 20 בנובמבר 2009 at 18:53

    ברור שיהיה בסדר, העולם לא יחרב, בלוגר בלוגר ימצא את מקומו.
    מלה לריקי: להגדיר את הפוסט של רוני חנופה דוחה זו הגזמה דוחה ובעיקר ברוטלית.

  • רשימון  On 20 בנובמבר 2009 at 19:08

    איפה קונים דומיין ולאיזה חברת שרתים כדאי להתחבר?
    מה הכי זול/ אמין / מומלץ??

  • עירא  On 20 בנובמבר 2009 at 19:32

    אני חושב שמה שכואב לאנשים זה שבעצם בלוגיה בישראל זה משהו מאוד קטן, לא רווחי, בלי הרבה תמיכה, אלא אם יש שם גם פרסומות וספונסורים מכל מני סוגים, ואת זה אף אחד לא באמת אוהב. ההבדל בין רשימות לבלוגלי הוא שרשימות קם בתקופה שאנשים נאלצו להמציא הרבה מהגלגלים, ולבלוגלי לפחות יש גב יציב בצורת קהילה גדולה. אני מקווה שזה מה שיעזור לרשימות לעשות את המעבר.

    לגבי שאר הנקודות – רשימות הוא אתר מצוין בגלל איכות התכנים שבו. לעומת וורדפרס פרטי,אני לא חושב שיש בעיה רצינית ללמוד להשתמש בוורדפרס-מו (כמו בלוגלי), אפילו אפשר שהעמודים ישארו עם תבניות דומות, אז אני חושב שבאמת כדאי קצת סבלנות. מצד שני אני לא יודע כמה המרכיב החברתי יתפרק אם אנשים יעברו דירה, כי אני קורא את החבורה שכאן "מבחוץ" ואני לא לגמרי מבין אם יש משהו בשכנות הוירטואלית הזו שאני מפספס, כי אני לא רואה את הביקור שלי בבלוג שלך כשונה מביקור בכל בלוג אחר (אלא אם כן זה אצל גוגל בבלוגר.קום, שנורא מעצבן להגיב שם).

    אז לסיכום – אם רשימות עוברים ל-WPMU אז שיהיה בהצלחה, ואם עוברים דירה, לא צריך לירוק לבאר באמת. ואם מתפרק השרת, אני מקווה שלפחות יתנו לכם ביד את הגיבוי המלא של הבלוג ותוכלו לשאוב אותו לאתר אחר. בכל מקרה, כרגיל, גבו את הכל כל יום, שיהיה…

  • עירא  On 20 בנובמבר 2009 at 20:51

    אוקי, אני מבין שהאתר יתפזר לו וישאר רק האגרגטור בעמוד הכניסה. נראה פתרון לא נוראי בהתחשב באופציות. אנשי רשימות יתנו לכל משתמש גיבוי בקובץ שמתאים להעלאה לבלוג וורדפרס, ולכן האופציות של בננות, תפוז וכל מקום שלא קורא את הפורמט איננה מוצלחת. לצערינו אין פורמט תקני לענין היום ברשת, אז נדידה בין פלטפורמות איננה ענין מובן מאליו.

    לשאלתך, רשימון: יש המון מקומות לקנות דומיינים, אבל לא חייבים. אפשר לפתוח אתר תחת בלוגיה קיימת בחינם (וורדפרס.קום או בלוגלי למשל), ולחסוך את כל כאב הראש של הצד הטכני של ההתקנה. אם יש לך דומיין ספציפי בראש, יש מספר רשמים לשמות בסיומת IL ויש אחרים טובים ל סיומות COM או ORG וכולי. אם תספר לי מה אתה צריך, אני אוכל לכוון.

    הצעתי למנהלי האתר לנסות לעשות "מחיר קבוצתי" להעברה אחידה של המשתמשים לוורדפרס.קום אבל אני לא יודע אם יש להם ראש לזה. בכל מקרה, במקרה הצורך, אני אשמח לארח אצלי בשרת עוד 4-5 בלוגים אם צריך, לפחות לכל מי שאני מכיר כאן אישית באתר (אתן יודעות מי אתן 🙂

    באיחולי מעבר קל ועם מינימום טראומות,
    עירא.

  • kuksta  On 20 בנובמבר 2009 at 21:02

    רציתי לשאול אותך מה המגבלות הידועות בישראבלוג? האם זו הפלטפורמה? התחושה של אובדן בים של בלוגים , הפרסומות? או משהו אחר שאני לא יודעת

  • קורא ברשימות  On 21 בנובמבר 2009 at 00:03

    בננות זה לא פיתרון

  • יעל ישראל  On 21 בנובמבר 2009 at 03:45

    רוני, חבל שאת רןאה בפנייה שלי "לעוט על טרף". היא נעשתה באהבה מכל הלב, כי ברור שרשימות כבר לא באמת תהיה לפי ההצעה החדשה. אנחנו לא מטומטמים. אנחנו יודעים לקרוא את המפה.

    הלוואי שאנשי רשימות היו מוצאים ספונסר כדי להמשיך כמו עכשיו, הלוואי. במשבר הקודם היה לי ברור שלא יקרה כלום, והכול ימשיך כרגיל. אבל אני רק מזכירה לך, אם כבר מדברים על "לעוט על טרף", שאת ועוד כמה אנשים כאן, פנו אז מיד אלי בבננות בבקשה לפתוח להם בלוג, ובמקרה שלך באמת פתחת, כי חששת מהסגירה, וזה לגיטימי. זו לא בגידה, רק רצון להמשיך להישאר ברשת תחת מטרייה של אנשים דומים.

    אני יכולה לומר, ששוב, דווקא אז, לי היה ברור שרשימות תמשיך, וכך קרה. אבל הפעם, יום לפני שהם הודיעו על כך, פתאום בלילה עלתה לי מחשבה שרשימות ייסגר, ומה יהיה על כל התכנים שלי שם, כי הודיתי בפוסט שלי שרשימות, שתמיד נמצאת במקום הראשון בגוגל, עוזרת ועזרה לי מאוד, ולכן מובן שאני רוצה שהיא תמשיך להתקיים. שום בלוגיה לא זכתה למעמד שזוכה לה רשימות, מבחינת הייצוג ברשת.

    אבל היתה לי הרגשה איומה, ולמחרת באה ההודעה. והפעם זה ברור לי שאנשי רשימות נואשו מהצורה הקיימת, ומה שבחרו, זה כבר לא באמת רשימות. אני חוששת שהצורה החדשה כן תגמור את רשימות. אין כאן חרדות ומרירות, אלא לקרוא בין השורות.

    אשר להצעתי, כפי שאמרתי, היא לא באה כדי לעוט על הטרף, כי יכולתי להציע את זה גם אז, בפעם הקודמת, אבל לא עשיתי זאת, כי היה לי ברור שאז זו היתה קריאת "זאב זאב". אבל הפעם זה אמיתי, כך אני קולטת את העניין, בעיניים מפוקחות.

    וזה שאנשים כאן לא אוהבים את בננות בגללי, זה לא דבר חדש. ובכל זאת, זה מקום ראוי לא פחות מבננות, ויכול אפילו להשתפר לו בלוגרים מכאן היו פותחים אצלנו.

    חבל סתם להתנפל. כל הרשת הישראלית היא דבר פעוט, כולנו רוצים לשפר ולעשות טוב, אין כאן שום ענייני תחרות או ברוגז או כל מיני דברים ילדותיים מהסוג שרמזת.

    כולנו בסך הכול רוצים לנסות להעשיר את הרשת בתכנים מעניינים.

    רוני, את יודעת שאני מחבבת אותך, אבל מי שיוצאת כאן קצת תבוסתנית ומרירה זו את. אנחנו לא קליקות בכיתה א', אנחנו לא יריבים, אנחנו בסך הכול אנשים יוצרים שרוצים להתאחד עם אנשים יוצרים אחרים. מה כה מבהיל בזה? ומה כה מבזה את רשימות? אדרבא, אם רשימות תמשיך להתקיים במתכונת הנוכחית, לא תהיה שמחה ממנה. אבל הרי ברור שרבים לא יעברו לוורדפרס, גם אני ניסיתי לפתוח שם בעבר ולא הצלחתי להפעיל שם שום דבר. הממשקים הכי נוחים נמצאים ברשימות ובננות.

  • יעל ישראל  On 21 בנובמבר 2009 at 04:01

    ולריקי,
    לא הפצרתי באיש לעלות אלינו. בהתחלה אומנם החלטתי לשלוח מייל לכל אחד, התחלתי באות אלף, אבל אחרי ששלחתי לעשרה אנשים בדיוק הבנתי שאני לא יכולה להשתלט ככה על בלוגיה של מאות אנשים, וגם קלטתי שמייל אישי הוא מיותר, והחלטתי להעלות פוסט. מי שרוצה ייכנס, מי שלא, שיעבור הלאה. כך שלא הפצרתי באיש, אלא הצעתי הצעה גלובלית מנומסת, שלא יורקת לשום באר. אדרבא, לי עצמי אין אפילו מילים איך להודות לירדן, אורי ואילן, כי אני באמת הרווחתי אישית המון מהבלוגיה

  • יעל ישראל  On 21 בנובמבר 2009 at 04:06

    ועוד משהו.
    שירלי ואני עושות את מלאכתנו בהתנדבות בניהול הבלוגיה. מעט הפרסומות שיש אצלנו מכסות את עלות השרת ואת שכרו של מתכנת. אחרת לא יכולנו להתקיים.
    אני אישית סבורה שמעט פרסומת שיניבו מעט רווחים כדי לקיים בלוגיה, זה לא דבר גס או נוראי. ואני בטוחה שגם כאן אנשים היו מוכנים לכך. אבל אנשי רשימות לא אוהבים את הרעיון הזה, אחרת היו עושים אותו כבר, ואז יכולנו להישאר כאן באותו בית. וזה חבל לי. כי כמו שאמרתי בפוסט שלי, אני דווקא הייתי רוצה שרשימות יישאר כמות שהוא, שכן יש לו את השם הטוב ביותר ברשת, ומובן שזה עוזר לכולנו.

  • עידית פארן  On 21 בנובמבר 2009 at 08:27

    (זה לא סוד שהתגובות שלי לא ממש קשורות, אני לא מתכוונת לשנות מהרגלי גם הפעם)

    ירוק כחול חום
    זה מה שרציתי להגיד
    וששלושה בלוגים
    (שלושה!!!!)

    שאני מנהלת בהצלחה היסטרית בוורדפרס
    לא קשים לתפעול בכלל
    שלא לומר
    קלילים…
    אז אני לא מבינה
    וטוב שכך

    (אמרתי שלושה?
    נזכרתי שיש עוד אחד…לא נורא)

  • יאיר  On 21 בנובמבר 2009 at 10:10

    זה סוג של אות כבוד, לא?

  • לא מפה  On 21 בנובמבר 2009 at 10:23

    ריקי – הדבר היחיד שדוחה בכל הסיפור הזה זה ההתנהלות שלך מול החבר'ה שייסדו את רשימות ומול הכותבים בו.
    כל מה שרוני עשתה זה להראות שאפשר להתייחס לשינוי ולמעבר ברוגע ולא לראות את כל העולם דרך משקפיים שחורים, והרי מה לך ולזה.

  • מיכל  On 21 בנובמבר 2009 at 10:49

    בחייכם, רק אל תעשו מזה ריב – זה באמת לא יתרום לאף אחד. מניחה שכל אחד יבחר את עתידו הרשתי כרצונו, וימים יגידו מה יניב השינוי.
    הפלגנות הזו, אם היא אמיתית בכלל, מיותרת לגמרי בעיני – גם אם היא מטבע האדם, ואפשר לחשוב: על מה יש כאן לריב – על מי יפתח ואיפה יפתח את הבלוג החלופי? מי שירצה להשאר תחת רשימות ישאר ומי שלא לא. מה הבעיה כאן בדיוק?

  • גלית חתן  On 21 בנובמבר 2009 at 12:33

    לא הבנתי כלום. יש לו"ז לכל הנדידה הזו? האם אנחנו מתלהמים שבועיים לפני הזמן או חודשיים לפני?

    האם זה באמת נכון שפרסומות בודדות בעמוד הראשי בכל בלוג היו פותרות את כל הצורך במעבר?

    כי אם כן – ייהרג ובל יתפרסם נשמע לי מוזר מאוד.

  • יובל  On 21 בנובמבר 2009 at 13:02

    ואני לתומי סברתי שאפשר לנהל את כל הדיון הזה בלי לרדת להעלבות. תבוסתניות ומרירות? קצת פרופורציות. עוד אין גופה וכבר יורדים כל כך נמוך. תקראו מה רוני כתבה – סבלנות. ואם אין, יש מספיק מקומות אחרים, כולם ראויים

  • יעל ישראל  On 21 בנובמבר 2009 at 14:57

    הנה עוד דבר שכתבתי אצלי בתגובה ליונתן.

    אני אישית לא הצלחתי להסתדר עם הוורדפס, נסיתי לפתוח שם לפני שנה. אני חוששת שזה יקרה לרבים כאן, כי רובנו די טכנופובים.

    בנוסף, הכתובת לא תהיה של רשימות יותר, אלא כך אחד ובלוגו, וכך ייעלם המרכיב החשוב של העליונות של רשימות בגוגל. כל התוצאות של רשימות תמיד באות בעמוד הראשון של גוגל, וזה נותן לנו יתרון גדול מאוד על פני בלוגיות אחרות. בלי הכתובת של אתר רשימות, כל זה יאבד. וחבל מאוד. כל היוקרה של רשימות תאבד כך. אך תשכחו את הערך של גוגל כאן.

    אם אני מבינה נכון, לכל אחד תהיה את הכתובת שלו, או של אתר אישי שיפתח, או בוורפרס, וזה כבר לא תהיה הכתובת הכללית של רשימות. המטרייה המעולה שנתנה לנו בגוגל. לי זה חבל. אלא אם כן לא הבנתי נכון.

  • יעל ישראל  On 21 בנובמבר 2009 at 15:17

    לגבי השאלה על הפרסומות, כן, פרסומות בודדות כמו אצלנו בבננות מממנות שרת ומתכנת.

  • איריס  On 21 בנובמבר 2009 at 15:40

    האם זה מוסמך ? לא כדאי לפתוח שם כי זה יקרוס ? חשוב מאד לדעת !
    בברכה ובתודה

  • אנגלמאכר  On 21 בנובמבר 2009 at 17:11

    תקראי כאן
    http://elad.blogli.co.il/archives/941

    אלעד כותב שאין לו ולאחרים זמן לבלוגלי

  • עירא  On 21 בנובמבר 2009 at 17:16

    1. להקים לבד אתר עצמאי זה ברדק טכני, לא משנה אם על וורדפרס או לא. אם אתם טכנופובים אז אל תנסו אפילו. מצד שני, אל תבהלו מהרעיון של wordpress.com, שם זו בלוגיה שמנוהלת בשבילכם, ולכם נשאר מנשק משתמש יחסית פשוט וקל, תומך עברית. אל תיבהלו לפני שתנסו.

    בגדול: ניגשים לעמוד הכניסה באתר הנ"ל, מבקשים ליצור משתמש, מכוונים לו את השפה לעברית ואז אפשר לראות את כל האופציות להקמת בלוג, עם או בלי דומיין וכולי. בינתיים התחילו מלפתוח בלוג נסיון עם שם ארוך וחסר חשיבות כי אז אפשר למחוק אותו אח"כ ולא לתפוס למישהו אחר את השם לעד (אין לי מושג כמה קל או קשה לפתוח מחדש בלוג תחת שם שהיה בו פעם בלוג אחר, אני מניח שבאתר אפשר לברר).

    2. לגבי דירוג תוצאות בגוגל, זו אכן בעיה שאינני בטוח שניתן לפתור אותה בקלות. אני לא מומחה בענין, אבל אני אזרוק את הכדור לידידים, אולי מישהו יעלה פתרון יצירתי.

    למשל אולי גוגל "מורישים" דרוג לפי הדומיין העליון, אז אולי אפשר לשכנע את צוות האתר להצביע על האתר/בלוג החדש עם oldname.notes.co.il ואולי אפילו לעשות הפניה אוטומטית של כל פוסט ופוסט (את זה הם ידאגו לעשות בעזרת תכנון נכון של הכלי שייצא את התכנים).

    בקיצור, אני מאמין שיש פתרונות, אז חבל להכנס בינתיים ללחץ מספקולציות.

  • ריקי כהן  On 21 בנובמבר 2009 at 17:26

    ובכן, כבר ביררתי עם מייסד רשימות אחד, הוא חושב שזה ממש גיל בית ספר לחשוב שהוא כועס עלי בגלל הרשימה ההיא.
    וזה בעצם מה שקורה פה. לטעון שעשיתי עוול למייסדי רשימות בפוסטים ההם זו איוולת ותגרנות בזויה. לכתוב פוסט נחשי שמתקיף בעקיפין מבלי לנקוב בשמות אבל עם התייחסות ברורה, וגם פטרונות כלפי כותבי רשימות – לזה כבר אין תיאור. לכן זה קצת מצחיק יובל, שאתה מאשים אותי בירידה לפסים אישיים. פוסל במומה.
    איש לא הסמיך פה אף אחד להיות הנחמן שי של רשימות, ולקרוא לאחרים להירגע. איש לא יכול לדבר בשמם של מייסדי רשימות, והנסיון להגן עליהם, מגוחך לגמרי.

  • כותבת  On 21 בנובמבר 2009 at 18:11

    קודם כל – שיואו כמה מלל…
    שנית, את יוצאת מה זה קטנה ופחדנית כשאת מוחקת תגובות אצלך בפוסט (בו את מציעה את בננות במקום רשימות) בהן כותבים מנמקים באופן ראוי ולחלוטין לא מתלהם למה לא מתאים לעבור לבננות.

    אני למשל הגבתי אצלך ששם האתר "בננות" לא לטעמי בלשון המעטה ולכן, למרות שקבלתי יותר מהצעה אחת להצטרף, אני נמנעת.
    תגובתי זו ועוד כמה, אני חוזרת: שאינן מתלהמות, נגנזו עלידך.
    האם את גם מוחקת לכותבים בבננות תכנים שלא נראים לך או שזו מחיקה רק לצורך שיווק אגרסיבי?!

  • חנה בית הלחמי  On 21 בנובמבר 2009 at 18:28

    כדי להרים במה בוורדפרס
    http://www.notes.co.il/hanna/51100.asp

  • אורה  On 21 בנובמבר 2009 at 19:24

    יעל הרימה פה להנחתה: אם הצלת רשימות במתכונתה הנוכחית כרוכה במתן במה לפרסומות, הייתי חושבת על האופציה הזו ברצינות

  • יעל ישראל  On 22 בנובמבר 2009 at 02:06

    לפי דברייך, אני מניחה שאת אסתי סגל או מרית בן ישראל, כי אתן היחידות ששלחתי להן יותר מהזמנה אחת בשנים האחרונות, אז חבל להסתתר תחת שם בדוי, הלוא אני המנהלת, ואני זו שמזמינה,ויודעת את מי הזמנתי אי פעם להצטרף.

    אז באמת חבל לתקוף אישית, כי אני יודעת בדיוק את מי הזמנתי. עדיין לא נעשיתי סנילית. הזמנה לבנות רשימות היתה אחת בדיוק, בראשית פתיחת בננות, לפני שנתיים ורבע, ולא לכולן, רק לחלקן.

    ולפני יומיים שלחתי לכמה אנשים באות אלף, ביניהם אסתי סגל, שקיבלה ממני בזמנו הזמנה עוד בימי דה מרקר, וגם הסכימה לפתוח, אבל לא עלתה לבסוף לבלוגה. וגם שלחתי למרית בן ישראל, שאינה באות אלף, אבל אני מעריכה את כתיבתה, והיא בדיוק פרסמה פוסט. ולה, אגב, באמת שלחתי פעם בעבר, מאחר שאני מעריכה אותה כסופרת.

    טוב, זה לגבי טענתך המשונה והמופרכת על ריבוי ההזמנות שלי להצטרף לבננות. אבל אני מניחה שאינך בלוגרית כאן, אלא סתם מגיבה פרובוקטיבית, לכן אני מתנצלת מראש לאסתי ומרית, כי אני מניחה שבכל זאת זה לא אתן.

    לגבי התגובות. ומדוע שלא אמחק תגובות מכוערות? מדוע לדעתך את יכולה להיות אגרסיבית בבלוג האישי שלי ולתקוף אותי? כאשר כותבים לי כמה הבלוג שבניהולי מגעיל ו"מעורר בך גריפה", זה עלבון, לא התלהמות. סתם עלבון. כמה פעמים הסברתי שבלוג אישי אינו פח זבל של רגשות התוקפנות של המגיב? ומה, פשעתי שהצעתי לאנשים לחשוב על שיתוף פעולה עם בננות? העלבתי אותך? העלבתי את בלוגרי רשימות? ואיזה "שיווק תוקפני,? מה , יוצא לי משהו כספי מ"השיווק הזה", מלבד רצון לשיתוף פעולה? הלוא איני מרוויחה אגורה שחוקה מתפקיד הניהול של הבלוגיה, וכך גם שירלי.

    למה להעליב? אני העלבתי אותך? עשיתי לך משהו? עשיתי כאן למישהו משהו נוראי?

    ואשר להערה המטופשת על מחיקת תכנים. מה, את לא יודעת מה זה בלוג? את לא יודעת שהוא באחריות הבלעדית של בעל הבלוג ולא של ההנהלה? את לא יודעת שהנהלה לא יכולה למחוק פוסטים או תגובות מבלוג אישי של בלוגר? איפה את חיה?

    טוב, שוב, אני לא העלבתי איש, והצעתי באה מרצון טוב ואהבה, ורצון לא לראות את רשימות מתפוגגת, ואת כל אנשיה נפוצים לכל הבלוגיות ברשת, אלא אולי מתאחדים שוב תחת מטרייה אחת. זה הכול.

  • יעל ישראל  On 22 בנובמבר 2009 at 02:08

    לאורה, גם אני חושבת שהוספת מעט פרסומות זה לא כזה נורא, אבל קודם כל צריך לבדוק אם אנשי רשימות, ואיכשהו, לא נראה לי שהם מעוניינים בזה, וחוץ מזה, צריך לשאול את הבלוגרים.

    אני גם בעד לשאול את אנשי רשימות, אם הם מגד פרסומות, אם ירשן לנו להמשיך להשתמש בממשק המצוין שלהם, ושנעלה פרסומות כדי שיוכל להמשיך להתקיים במתכונתו הנוכחית .

  • מרית  On 22 בנובמבר 2009 at 07:38

    אני לא מגיבה בעילום שם.

    אני מכבדת את ההצעה שלך כמו גם את ההצעות האחרות שקיבלתי. לא עניתי למייל הנוכחי משום שחשבתי שהוא מייל קבוצתי, ואני מחכה שהאובך יתפזר, בפנים ובחוץ, כדי להחליט.

    אני באמת שמחה שאת מעריכה את הכתיבה שלי.

    ובלי לבדוק – אני לא מאמינה שזאת אסתי.

  • כותבת  On 22 בנובמבר 2009 at 08:10

    א. לא, אני לא מרית ולא אסתי.
    ב. את ההצעות לעבר לבננות קבלתי לפני כשלוש שנים
    ג. אכן כתבתי ש"שם האתר (בננות) עושה לי גריפה". זה אגרסיבי זה? את קוראת את עצמך?! זה קצת הומור, חשבתי שיש לך…
    ד. המילה "מגעיל" לא מופיעה בתגובתי. אבל היות ומחקת אותה נהיה כאן דיון על המקצוע של אחותי כשבכלל אין לי כזאת.
    ה. עוד פעם כמות המלל הזאת אצלך בתגובות… התשת אותי.
    ו. סלמאת

  • שרון רז  On 22 בנובמבר 2009 at 11:12

    רוני, מסכים עם כל מילה שלך
    (תגובה קצת באיחור, אבל לא נורא…)

  • טלי  On 22 בנובמבר 2009 at 13:34

    הגעתי רק עכשיו, ברשותכם של כולכם- אני מדלגת על משחקי המחנות שמהם נמאס לי כבר בכיתה ז', אבל כן חשוב לי להגיד תודה רוני, על הפוסט הזה, שחידד לי כמה וכמה תחושות בטן.

    אני לא מבינה כלום בטכנולוגיה ולא יודעת מה זה וורדפרס, אבל כן מבינה דבר וחצי בהבנת הנקרא, ובעקבות הפוסט של ירדן-אורי-אילן המבשר על השינוי גם אני לא הבנתי שסוגרים את הבאסטה, רק שנצטרך לקחת אויר ולעשות שינוי טכני, שלשמחתי ולהבנתי לא ישנה כלום בחוויית הקוראים- אני מאוד מאוד מקוה שאת צודקת ושגם הכתובות לא ייאלצו להשתנות.

    אני נמצאת כאן כמעט שנתיים ככותבת ומאוד מאוד אוהבת את הבלוג שלי ואת הסביבה מסביב.
    מבחינתי, רשימות זה הבית האינטרנטי המרכזי שלי, נוח לי פה, נעים לי פה, וכל עוד המקום הזה קיים- כך או אחרת- אני כאן.

  • יעל ישראל  On 22 בנובמבר 2009 at 15:33

    אם קיבלת הצעה מבננות לפני שלוש שנים, זה היה משירלי, ולא לבלוגים, כי אז טרם היו בלוגים, זה היה לאתר בננות הרגיל. ולי לא היה קשר לזה כלל, ועדיין לא הכרתי את שירלי. ולא היתה שום בלוגיה.

    את הבלוגיה הקמנו רק לפני שנתיים ורבע, ורק אני פונה לאנשים, לכן אני לא פניתי אלייך. אז חבל לבלבל. כי בננות בלוגס ובננות האתר-האם הם משהו שונה לגמרי. יש כאן רק אותו שם. בננות בלוגס הוא אתר לסופרים, משורריםן ועיתונאיםן.

    ותראי, אולי אין לי הומור, זכותי, אבל אותי העלבת, והתחושה שלי היא בדיוק כאילו אמרת לי מגעיל. יכולת לכתוב פשוט שלא מתאים לך. זה היה מספיק. להכליל מילה כמו גריפה, שהיא מחלה, עושה אסוציאציות מגעילות ומעליבות.תשאלי כל אדם ברחוב, ויגיד לך שזה מעליב.

    מה את רוצה שאגיד לך? העלבת אותי. זכותי להביע את עלבוני ולמחוק תגובה שגורמת לי להרגיש חרא על מפעל יפה עם סופרין ומשוררים מהמשובחים בארץ, שעלה לי בעמל רב להביא אותם. וכשמעליבים אותי אני מוחקת. זה בדיוק כאילו חירבנת לי בסלון, הייתי מנקה את זה. כך גם אני מוחקת כל הערה מעליבה מבלוגי האישי.

    שימי לב שתגובתך גם עכשיו היא אגרסיבית ומעליבה.

    לא עשיתי לך דבר, איני מכירה אותך, מעולם לא הצעתי לך בלוג בבננות בלוגס, ואין סיבה לטון כזה בבלוג האישי שלי, ואז, בעקבות "הגריפה", לעוד שתי תגובות תוקפניות.

    ואם אני מייגעת אותך, וגם אינך מאנשי רשימות, לא היית צריכה להיכנס לפוסט. ממילא הוא נועד רק לאנשי רשימות.
    ושימי לב, ברגע שאת אומרת שהתשתי אותך, אםילו זה עלבון ותגובה תוקפנית.לפני שאת מגיבה בבלוגים אישייפ של בני אדם עם רגשות, אולי כדאי שתקחי קורס ביחסי אנוש.
    כבר אמרתי, בלוג אינו פח זבל לרגשות התוקפנות של מגיבים. אינני מכירה אותך, לא עשיתי לך דבר, אין שום סיבה שתעליבי אותי. ואם את מקבלת איזה קיק מכך שהצלחת להעליב אותי, אז תיהני "מההשיג" ותמשיכי הלכה.

  • יעל ישראל  On 22 בנובמבר 2009 at 15:39

    למרית, שוב התנצלות. באמת לא חשבתי שזו את או אסתי, פשוט יצא שאתן היחידות ששלחתי להן מייל הזמנה, לפני שהבנתי שזה פולשני מדי לשלוח לתיבת המייל, ועדיף משהו גלובלי. ירצו יכנסו, לא= לא. אז שוב סליחה.

  • רזי בן-עזר  On 22 בנובמבר 2009 at 18:10

    כמו שאמר ג'ורג' הריסון

    all things must pass
    וזה לא הסוף, זה רק פרק חדש
    זה ימשיך במתכונת אחרת.
    וזה יהיה טוב בדיוק בפרופורציה לכמה טוב שנחליט שזה יהיה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: