מדברים על ספרים

(הפוסט הזה מתחיל, מיד, בשתי המילים שהכי כיף לכתוב)
הסוכנת שלי, הדר, התקשרה היום והזמינה אותי לבוא איתה לכנס תל אביב לתרבות 2009, שיתקיים בימים ראשון ושני בשבוע הבא בצוותא.
אמרתי מיד לא, כי יש לי פוביה חברתית לא קטנה, ואז קראתי את התכנייה. אין סיכוי שאני אחמיץ את זה.

מדובר בכנס תעשייה, לא ספרות, אבל אני פועלת שחורה בתעשייה הזו כבר כמה שנים, והשנה גם אוציא ספר וארגיש קצת פחות שחורה. אפורה כהה, אולי.

ההרצאות מתחילות מדי יום בשלוש ומסתיימות בתשע, וכמעט בכל פאנל יש לפחות אדם אחד שאני מאוד מאוד רוצה לשמוע. סימנתי אותם בבולד, שלא נפספס.

  • בפאנל על הסמכת עורכים ספרותיים משתתפות איריס מור מכתר, רנה ורבין מידיעות ספרים, נועה מנהיים מכנרת, שהיא גם העורכת שלי, והיא גדולה מהחיים, ודניאל דרורי, לקטורית מעם עובד.
  • על מו"לות עצמאית ידברו שלמה קראוס מהוצאת פלונית, רפי וייכרט מקשב לשירה ושרי גוטמן מאחוזת בית.
  • על כתבי-עת ידברו עורך "הו!" דורי מנור, שהוא אחד המשוררים האהובים עלי (לפעמים האהוב מכולם), עורך "מסמרים" אמיר רותם, עורך "עכשיו", פרופ' גבריאל מוקד ומרוה מרום, לקטורית בכתר.
  • על יחצ"נות עצמית לספרים ידברו תומר ליכטש המשורר המרתק שהוא גם שכן כאן ברשימות, שירלי יצחקי, יח"צנית ספרי עליית הגג, ועמיחי שלו, סופר ועיתונאי, וגם הוא כותב כאן ברשימות.
  • על הדואופול שמסעיר את התעשייה ידבר רן יגיל, סופר ועורך "עמדה", עם אבי שומר מצומת ספרים ואיריס בראל מסטימצקי, וגם מירה ויהודית, הנשים האמיצות והחכמות מ"סיפור פשוט" בנווה צדק.

ביום השני אני אוותר על עוד דיון על שיווק עצמי וגם על סדנת החוזים (יש לי את הדר המעולה בשביל זה) אבל בשום אופן לא על:

  • "מי ירחם על הקוראים", דיון על ביקורת הספרות "בימים של פלורליזם" בהשתתפות
    אריק גלסנר ממעריב, דרור משעני מכתר, שהוא גם העורך לשעבר של מוסף "ספרים" ואייל דותן מהחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב.
    (בלי המבקר החביב עלי, שמרחם גם על הסופרים.)
  • על רנסנס השירה ידברו המבקר, המשורר והעורך בחרגול, אלי הירש, העורך והמשורר והשכן רועי צ'יקי ארד ופרופ' עוזי שביט מהקיבוץ המאוחד.
  • על שבוע הספר ידברו העיתונאית שירי לב ארי, מנכ"ל התאחדות הוצאות הספרים בישראל, אמנון בן שמואל ופרופ' עוזי שביט.
  • בסוף היומיים האלה יהיה גם ערב קריאה שתנחה ליעד מודריק וישתתפו בו הסופרת הצעירה והמצוינת ענת עינהר, נורית זרחי האהובה, לאה איני, רחל חלפי, עודד כרמלי, יואב עזרא ושוב צ'יקי.

במקביל לאירועי הספרות תמצאו בתכנייה עוד פאנלים רבים על קולנוע וטלוויזיה, תיאטרון, מוזיקה (עם גיאחה!) ומופעים.

כיף כיף.

(הפוסט הזה נערך קלות וחלק מהתגובות נמחקו מפני שהדיון הלך למקומות שלא התכוונתי אליהם ולא רציתי בהם. עם המגיבים הסליחה)

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יעל  On 9 בספטמבר 2009 at 18:08

    ולמה שלא ישתתף?
    נשמע כנס מעניין. אולי אמצא אותך שם ואגיד שלום.

  • רונית ר.  On 9 בספטמבר 2009 at 18:25

    האם היא לכבוד הספר החדש (מזל טוב), או היו סיבות נוספות?

  • רוני  On 9 בספטמבר 2009 at 18:36

    יעל, אני אשמח לפגוש אותך.
    והמבקר החביב עלי, כבר הרבה מאוד זמן, הוא עמרי הרצוג מהארץ ספרים.

    רונית, תודה רבה. הדר ייצגה אותי במו"מ על הספר הזה, וכולי תקווה שתייצג אותי גם בספרים הבאים, שיבואו עלינו לטובה.

  • כנרת  On 9 בספטמבר 2009 at 18:57

    מקווה שתכתבי כל מילה, או לפחות המון מהן פלוס רשמים.

  • מתעניינת  On 9 בספטמבר 2009 at 19:00

    האם את יכולה לתת פרטים של הדר? רק אם זה מתאים להדר, כמובן…

  • רוני  On 9 בספטמבר 2009 at 19:13

    על הדר, ד"ר הדר מקוב חסון, אם נדייק, בקרוב.

  • מיקה  On 9 בספטמבר 2009 at 23:09

    איזה כיף, גם את אוהבת אותו.
    אני אבוא ורק בשבילו. חכם וחתיך ומשורר משגע.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 18 בספטמבר 2009 at 12:48

    את מכירה את המשורר יואב עזרא .אני אשמח אם תאמרי משהו.הייתי בכנס באחד מן הפאנלים.ומישהי אמרה לי שזה הוא אבל כשנגשתי אליו הוא אמר שזה לא הוא . איך אפשר למצוא עליו פרטים.אני אשמח אם תעזרי לי בנושא. ושנה טובה

להשאיר תגובה

