ששש…

רשימה ללא פואנטה

רחוב כהנמן, בני ברק, יום שישי בצהריים.

משפחה חוצה את הכביש. אמא הודפת עגלה, ארבעה ילדים בעקבותיה. אבא מביט אל תוך המכונית שלי, מבטינו נפגשים. הוא מחייך. שבת שלום, מציירות שפתיו.

אני נוסעת לאט לאט. איש אינו מצפצף. איש אינו דוחק בי למהר. מתבוננת. אסירה בכלא המתכת והזכוכית הנייד שלי. החולצה לא מספיק צנועה, מכנסי הג'ינס לא יתקבלו בעין יפה. אבל אני רוצה להישאר.

אב מסייע לבתו בעדינות לעלות למכונית, ואז מרים את מכנסיו במשיכה עזה בחגורתו.

נהג מבקש לחצות את דרכי. אני מחכה, והוא מנופף לי וצועק. שבת שלום!

הבוקר התארכה פגישה נפלאה, התבטלו שתיים אחרות. שעות ישבנו מול חלון ענק ברחוב רופין, והים מילא את האופק. האנשים כאן נראים לי כמו הסירות ששטו שם, שקטים ויפים ומתאימים לעולם הזה. בתיהם המטים ליפול מהלכים עלי איזה קסם מוזר, מהפנט.

(חייהם של אנשים אחרים תמיד נראים פשוטים כל כך, מפתים).

הסוללה של הנייד אזלה, אני לבד בעולם. לפתע אסירת תודה. על אלי מגן המשורר "שתי דפיקות לב" ברדיו, על שעות הדממה הנפרשות לפני עד האופק.

להתכרבל בחיקה החם של השבת הזו בעיר דתית חמה ומתוקה, ולנוח.

שבת שלום.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שאול  On 7 באוגוסט 2009 at 17:15

    אמנם אני גר בגבול ר"ג בני ברק שזה עדיין רמת גן ופעמים רבות אני מזדמן לרחוב רבי עקיבא.אין בבני ברק מסחר בשבת ,אין בעיות חניה אין מרכולים .

    יש שקט

    רחוב כהנמן נקרא בעבר רחוב השומר וארעה בו תאונה קטלנית עקב אמצעים לקויים לסגירת רחובות בשבת

  • שאול  On 7 באוגוסט 2009 at 17:39

    אם יש לי רתיעה וסלידה הרי השורשים שלה נטועים בתאולוגיה הפוליטית הציונית אשכנזית ולא בדת ישראל או בתורת ישראל. אני לא רק סולד מהאידיאולוגיה הפוליטית שיצרה הציונות האשכנזית אלא כמו שלומי אמוני ישראל במאה שערים יש לי כל ההצדקה לשים תריס לבין הרעל של הציונות האשכנזית.

  • חדוה  On 7 באוגוסט 2009 at 18:20

    היית יכולה לקפוץ לקפה. אני ממש קרובה.

  • עידית פארן  On 7 באוגוסט 2009 at 18:40

    שמת לב, שכשאת מחייכת לאחרים
    הם מחייכים בחזרה?
    שכשאת נותנת משהו, מחזיקה למישהו את הדלת של המעלית, או מחכה בסבלנות ועם חיוך שילד קטן יחצה, ימשיך בדרכו

    שמת לב שהעולם מחייך אלייך בחזרה?
    בטח ששמת לב

  • מיכל  On 7 באוגוסט 2009 at 19:09

    אמנם כתבת אותה בסוגריים, ובכ"ז:

    (חייהם של אנשים אחרים תמיד נראים פשוטים כל כך, מפתים).

    מה יותר פואנטה מזה?

    שבת שלום מותק

  • פורוש  On 7 באוגוסט 2009 at 19:12

    להתכרבל בחיקה החם של השבת הזו בעיר דתית חמה ומתוקה???

    עיר מזוהמת, אלימה ופרימיטיבית, מלאה בטפילים חרדים נבערים. צאי כבר מהבועה.

  • רזי בן-עזר  On 8 באוגוסט 2009 at 07:22

    נמצאת בנפש
    לא בעיר עצמה
    המנוחה נמצאת היכן שמחליטים למצוא אותה
    אבל אני מקנא בך, על כך שאת יכולה למצוא שם יופי
    לי למשל היה קשה מאד למצוא יופי ושלווה בקרב כל עיר דתית בעולם
    אבל אני מכיר בכך שזו המגבלה שלי, כאתאיסט ללא תקנה

  • יעקב שוורץ השני  On 8 באוגוסט 2009 at 08:02

    הייתי משאיר אותך שם ולא נותן לך לחזור. נסתדר בלעדיך.

  • דב  On 8 באוגוסט 2009 at 08:27

    "ששש…
    "רשימה ללא פואנטה"

    הכותרת, אולי בכוונה תחילה, מבקשת
    קשב ומבטיחה משהו קליל.
    ואני קראתי ויצאתי בתחושה שהפואנטה
    טמונה בהמשך הדרך.
    אני טועה?

  • ניבה  On 8 באוגוסט 2009 at 14:24

    לפעמים אני מרגישה שאת כמוני אוספת תמונות. לא הייתי אומרת שיש כאן ממש פואנטה, אני לא חושבת שצריך פואנטה כשמדובר בתמונות.
    אין ספק שבחיי הדת יש המון שלווה, אבל מאוד סיקרנת אותי- עם מי הייתה הפגישה ברח' רופין (רח' רופין בת"א אני מניחה? מרחק מאות קילומטרים תרבותיים מבני ברק)

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 8 באוגוסט 2009 at 15:59

    רזי,
    אתאיסט הוא לא בהכרח אנטי דתי…

  • רזי בן-עזר  On 8 באוגוסט 2009 at 17:11

    ואני לא אנטי דתיים
    אני אפילו מקנא באנשים מאמינים לפעמים, כי האמונה מעניקה המון כוח ושלווה
    אבל…..
    אני בהחלט אנטי ממסד דתי, מכל סוג שהוא
    אני בהחלט אנטי כל הדתות המאורגנות

    יש בעולם כ500 דתות מוכרות, ועוד כ1000 שהתקיימו בהיסטוריה ואין להן היום מאמינים חיים
    וכל אחת מהן
    אומרת "אנחנו הצודקים, האלוהים שלנו הוא האמיתי, הדרך שלנו היא הדרך הנכונה, כל השאר טועים או כופרים או עכו"ם"
    זה נראה לי כזה היבריס, כזו התנשאות
    הרבה יותר סביר בעיני שכולן טועות, כולן

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 9 באוגוסט 2009 at 08:58

    אבל הנה אתה עושה כמותן… 🙂 וטוען שכולן טועות ואתה צודק…

  • רזי בן-עזר  On 9 באוגוסט 2009 at 10:24

    זה לא בהכרח להגיד שאני צודק
    אני יודע, בבירור, שמרבית העוולות, הסבל, השנאה, הרצח ההמוני, , ושאר הרעות שעולל המין האנושי לעצמו, נעשו בגלל ובשם דתות.
    במה צריך להחליף אותן? לא יודע. אבל זה לא אומר שאני לא זכאי להגיד שהן טועות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 9 באוגוסט 2009 at 16:16

    רזי,
    אני מקווה שלרוני לא אכפת דו השיח שאנחנו מנהלים… 🙂

    אני חושב שכל העוולות שנעשו בעולם נעשו על ידי אנשים, ובגלל אנשים…
    הדתות במקרים מסוימים היו רק המסגרת… שמן הסתם היה קשה בתקופות קדומות יותר להתעלם ממנה…
    אני חושב גם שאם רק תיתן ללא דתיים צ'נס, הם ידגימו לך באותה להיטות שעוולות ושנאה וכו', אינן מונופול של הדת…

  • רוני  On 10 באוגוסט 2009 at 06:57

    סליחה, תגובתה נמחקה לבקשתה.

    לאיש ללא שם שמתווכח עם רזי – לא מפריע בכלל. אני כותבת את שלי, ותמיד שמחה לקרוא את שלכם. זו במה פתוחה, ואני מוחקת רק אם נפגע אדם כלשהו ו\או אם מישהו מבקש למחוק את תגובתו שלו.

להשאיר תגובה

