בוקר טוב. מאוד.

בוקר טוב.

כולם כבר יצאו מזמן. ינאי ואוריה מסיימים שיעור ראשון בבית הספר, הללי בגן. יואבי עדיין פקוק בואכה איילון.

אני כאן. טקס הבוקר נפתח לאיטו. מדליקה את הרדיו ונותנת לבועז כהן לעשות בשבילי את מה שהוא עושה כל כך טוב. קוצצת עגבניה ומלפפון ופטרוזיליה, מוסיפה כמה טיפות שמן זית. פירורי מלח מבהיקים ממעל. 

מערבבת את הטחינה במזלג, לאט, עד שיש בדיוק בדיוק מספיק מלח, מיץ לימון ושום ו – כן, שוב – פטרוזיליה. טעים טעים.

מגבירה את הווליום של הרדיו ויוצאת אל הגינה. מפה נקייה. שתי פרוסות לחם טרי מהבוקר. קערית הטחינה הכתומה שאני אוהבת. ריבת תות וחמאת בוטנים. מים קרירים. אוויר צלול.

הכל כל כך טעים. החלק התחתון של פרוסת הלחם המרוחה בטחינה טובל ברוטב של הסלט: שלולית אדמונית, אלוהית, יפת עיניים, הנקווית בפינה אחת של הצלחת.

הטלפון מצלצל. לא. 

מלקקת את מתיקות הפינאט-באטר-אנד-ג'לי שלמדתי רק לאחרונה.

האוויר טעים. הגרניום המציץ מעבר לפינת השולחן נעים. מראה הענבים שכמעט-כמעט מזכיר לי שגם אני כמעט-כמעט בימים אלה.

בועז עובר לפינה הסקוטית. איזה שיר נהדר. מה זה?
"זה אחד הדיסקים שאני הכי הכי אוהב בעולם," הוא אומר, אבל אני כבר שכחתי את שמות הלהקה והדיסק.

ואז כוס קפה, עם מוסף הספרים של הארץ. עמרי הרצוג מפתה כל כך לפתוח סוף סוף את הספר של איסאקובה שמחכה על השולחן כבר שבועיים. (קרקסי, הוא מבטיח. קרקסי!)

(היתה לי פגישה אקראית עם מלוכסן בשם צ'ונג לוי, ואני קוראת אותו לאט, בהנאה. למה לאט? אה. עונת הבריכה נפתחה. למי יש זמן לקרוא?)

עוד נשימה עמוקה. נאנחת. מקפלת את העיתון לשניים, שיחכה להפסקה הבאה. האצבע מהססת לפני כיבוי הרדיו. יכול להיות שזה נגמר?

יכול להיות. אבל רק עד מחר.
לעבודה.
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ח ל י  On 17 ביוני 2009 at 14:36

    בוקר טוב מותק, אפילו שכבר תכף גם הצהרים נגמרים.

    רוחב נשימה המילים שלך, ושקט מיוחל 🙂

  • אביבה  On 17 ביוני 2009 at 15:00

    רק בלי גינה, בלי עיתון, מתחיל 3 שעות קודם ואין ריבה 🙂 רק השלולית אותה שלולית, ולא תמיד של הסלט.

    בוקר טוב חביבתי.

  • רוני  On 17 ביוני 2009 at 15:17

    תודה חלינקה. נעים.

    אביבתי, 🙂 איזה כיף לצחוק בקול רם מול המחשב.

  • ג'וליאנה  On 17 ביוני 2009 at 15:44

    אל תתפלאי אם תמצאי אותי בוקר אחד אצלך בגינה מציצה משיח הגרניום….
    (לאחרונה יש לי בוקר חופשי בשבוע ראי הוזהרת)

  • עידית  On 17 ביוני 2009 at 15:48

    אפילו כשאני יכולה
    אני לא עושה את זה
    (וגם לי יש ינאי אחד את זוכרת, כן?)
    האמת, אבל, שבצהריים חשבתי שאני אוסיף לקינואה עגבניה ופטרוז' וגיליתי שיש במקרר רק (כמעט לגמרי רק)
    כוסברה
    ואת זה אני לא אוהבת כמו פטרוזיליה.

  • דנה  On 17 ביוני 2009 at 16:48

    העברת כל כך יפה את שלוות הבוקר הזו, הידיעה שכל ילד "מוצב" במקומו ועולם כמנהגו נוהג, זו משמעות הביטוי שגרה מבורכת. וזה כל כך קצר.
    די דומה לבוקר שלי, אפילו שהסלט שלך נראה יותר יפה, יותר מפתה. כנראה שזו תסמונת הדשא של השכן

  • אליסיה  On 17 ביוני 2009 at 16:59

    מממ… טעים, ונעים, ויפה כל כך
    את רואה שאת לא צריכה לקנא? גם לך יש את הרגעים הטובים האלה *לבד*
    🙂

  • טלי  On 17 ביוני 2009 at 22:41

    מה שנקרא ארוחת בריאות – לגוף ולנפש גם.

    אני נורא אוהבת ירקות בכלל וסלט בפרט אבל בוקר זה הזמן היחיד שבו אנילא חברה של ירקות ובכל זאת, עם הקלוז אפ הזה, נדמה לי שלא הייתי עומדת בפיתוי (-:

  • לי עברון-ועקנין  On 18 ביוני 2009 at 08:14

    לחגוג את החיים. ללמוד ממך.
    בוקר טוב וחיבוק

  • שרון רז  On 18 ביוני 2009 at 09:38

    חסר לי רק דבר אחד בסלט הזה- בצל!
    אפשר גם פשוט, אחרי הוספת הבצל, לשפוך מלא טחינה על הסלט ולערבב, סלט עם טחינה, הכי טוב שיש

    גם ריבה זה טוב, כזו בדיוק, תות של סנט דלפור, עם חמאה ולחם טרי טרי
    תענוג למוח

  • יואב  On 18 ביוני 2009 at 11:32

    האושר של הרגעים הקטנים הוא האושר האיכותי ביותר לפעמים.

  • צפריר  On 18 ביוני 2009 at 14:24

    שלום מותק.

    1. גם אני רוצה לקרוא את הספר. אם את לא מתחילה אז תני לי?
    2. יש טקסט נורא חמוד בעמ' 20 של העיתון, שכתבה מישהי שעושה לקטורה. ממש התמוגגתי.

  • צפריר  On 18 ביוני 2009 at 14:25

    שלום מותק.

    1. גם אני רוצה לקרוא את הספר. אם את לא מתחילה אז תני לי?
    2. יש טקסט נורא חמוד בעמ' 20 של העיתון, שכתבה מישהי שעושה לקטורה. ממש התמוגגתי.

  • מיכל פ.  On 18 ביולי 2013 at 23:53

    מקסים,העברת את השלווה ואת היכולת להנות מהחיים,בדיוק כה רב!

להשאיר תגובה

