על גינה אהובה: חמוצמתוק

הטעם שאני הכי אוהבת הוא חמוץ
הפרצוף שאני הכי אוהבת הוא כיווץ
אף-עיניים-פה-ומצח
מתכנסים בתוך דקה 
מתכווצים לנקודה
מהודקת, מצחיקה.

 

עץ הלימון שבקצה החצר מניב יותר מדי לימונים בשבילנו. בערב שבת שואלת נאווה השכנה מעבר לגדר – אפשר לשלוח את הילד לקטוף כמה לימונים?

בטח!

דן או אוהד מזנקים לענפים העליונים וקוטפים כמה גדולים ויפים לאמא.

אחר כך אני רואה את ינאי או אוריה מזדנבים בעקבותיהם וקוטפים איזה ביישן מלמטה.

בגובה עיניהם מתקצף עדיין הלימון המתוק שלנו (החמוץ המהמם שלנו!) על ההשפלה שספג כשצבעו את גזעו לבן, כאילו היה חייל בצבא עצי הבקו"ם המושפלים תדיר.
(סליחה לִימוֹנֵצְ'קוֹ, ככה זה עם גנני צמרת, לוקחים המון כסף ומעליבים את העצים)

יואבי מתעטש מבוקר ועד ליל. אני מציצה בלימון ומוצאת את האשמים, קטנים וסגלגלים, ריחניים:

הפריחה כבר כמעט כאן.

אבא שלי ז"ל היה אלרגי מאוד לפריחת ההדרים. מדי שנה התעטש והפריח פרחי טישו בכל הבית.
הוא הלך לעולמו בחורף, באביב הבא החלה אמי, אלמנתו, להתעטש.
תראו מה זה, רטנה. ירשתי ממנו את שמו ואת רכושו וגם את קדחת השחת שלו!

אני יוצאת לגינה ומבקרת מתחת ללימון את קרובתו (לא הבוטנית, קרובת הטעם, חמצמוצת נהדרת שכמותה) הלימונית.

משרה את עלעליה הקטופים בכוס שקופה, עם פרוסה מהלימון ההוא שהילדים הביאו, ממתיקה בסוכר, ונותנת לאהובי המתעטש, אהובי החמוץ-מתוק.
רפואה שלמה, מותק.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ח ל י  On 12 במאי 2009 at 00:06

    אם היית גבר, הייתי מתחתנת איתך' או ההיפך 🙂

  • לי  On 12 במאי 2009 at 09:06

    ועובר אלי בלי ההתעטשויות (גמני אלרגית)

  • מיכל  On 12 במאי 2009 at 11:13

    נהדר שוב.
    והמחורז בהתחלה – אפשר ממש לראות את הפרצוף מוצץ הלימון, על כל קמט וקפל בהבעת פניו. תודה.
    made my day

  • טלי  On 12 במאי 2009 at 12:25

    אחד הדברים שאני הכי הכי אוהבת הוא לימון, כמעט עם כל דבר, ולקטוף מהעץ זה הכי הכי כיף (העץ כאן עוד בחיתוליו- נותן 2-3 לימונים בלבד, אבל הוא עוד יגדל).

    והשיר בהתחלה נהדר וראוי להיכלל עם עוד חברים בספר ילדים. לטעמי.

    אבל לפי התמונה נדמה לי שזו דוקא לא לימונית אלא אהובתי הנוספת- הלואיזה. אני חשבתי שלימונית זו זאת עם העלים הארוכים מאוד וצרים מאוד. לא?…

    אני ללא ספק מחובבי הז'אנר! (-:

להשאיר תגובה

