לא אכפת לי

לא אכפת לי, אתה שומע?
לחיות או למות, הרי כמו שאבא הבין
זה חסר משמעות
כמו הכאב שגרם לי
שאגרום אני לאהובי –

ובכל זאת יש לי מעצור, אני יודעת.

– היא יפה כל כך, עיניה האמיצות מוקפות עיגולים שחורים
שציירה בעיפרון עיניים זול שמוכרים בבית המרקחת הקטן
(ברחוב קצר מכדי להיחשב למשהו בכלל)
היא נועצת בי את ציפורניה הקצרות, הכהות.
את שומעת, היא אומרת לי, אני בת דמותה של מוכרת הגפרורים הקטנה
מוכרת גושי חשיש חומים בקופסאות גפרורים
בתחנה המרכזית הישנה.
וכשאני רוצה לדפוק מכה, אני נוסעת בקו חמש לכיכר דיזנגוף
שם יש ילדים עשירים שברחו מהבית.
הם משחקים במרד הנעורים, מעוצבים כמו פרסומת סלולרית
במגפיים שעלו אלף חמש מאות בקליגולה
מוקפים מעגלים של בלשים פרטיים, המשגיחים הצמודים מטעם ארגון הורי צפון העיר

ההורים הם המעגל השלישי, בבתי הקפה, מגחכים זה אל זה מעל אספרסו וסיגריה, את המרד יקטעו בעזרת רכב חדש וקצת מזומנים. 
אמא אחת, שיערה צרוב חמצן, אומרת "זה הצהרון של הגיל הזה.
רק חבל שהבלש עולה כפליים מגן בתיה הישן בשכונה."

היא מביטה בילדתה המקוששת ממני קופסה קטנה, בפנים מתקרקש לו גוש במאה
ובמבטה המת אני רואה שפעם היא היתה משהו.
היא מדליקה עוד סיגריה. הילדה שלה ואני מתנשקות מול העיניים שלה.
אני רועדת מקור, מגעגועי לשלג.

את כבר כלום, את שומעת? את אפס.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • michaly  On 7 בדצמבר 2008 at 15:14

    אם זו רק יצירה אז בסדר. זו רק יצירה?

  • רוני  On 7 בדצמבר 2008 at 15:25

    למרות הריפרור המציאותי.

  • אסתי  On 7 בדצמבר 2008 at 17:37

    ועוד יותר מזה – יפה:
    ובמבטה המת אני רואה שפעם היא היתה משהו.

  • ריקי כהן  On 7 בדצמבר 2008 at 18:56

    גדול עולה מקריאת הקטע המצויין הזה. איזה עולם רקוב.

  • ג'וליאנה  On 7 בדצמבר 2008 at 19:25

    מרגישה התפעלות, מחנק וחרדה. מפחידה המחשבה כמה הורים רבים יכולים להיות כאלה.מתי השחרור ההורי הופך לאדישות הזאת?

  • רוני  On 8 בדצמבר 2008 at 08:52

    זו התחלה של משהו, והתגובות שלכן מעודדות להמשיך, למרות שקשה להיות שם.

  • מיכל  On 8 בדצמבר 2008 at 11:10

    מצטרפת לעידוד 🙂 – המשיכי, מתואר וכתוב נפלא

להשאיר תגובה

