מצחיקה אורחת: פרחה קוגניטיבית

 

חשבתי לשים לינק, אבל לא! הנה הכל, שלא תתעצלו ללחוץ. אחרי זה תנו לה בטוקבקים, אין כמוה מצחיקולה.

 

ש' שלום ות' תודה

אני לא זוכרת בדיוק מתי התחילה אצלי פוביית האותיות. אולי זה היה בלילה ההוא כשה-כ' נשכה אותי בבוהן. או כשהע' נתלתה לי על התנוך? משכה חזק, הבת זונה. בכל מקרה, מאותה תקופה, פחות או יותר, אני כבר לא יכולה לכתוב שומדבר בלי לחשוש מאימת תקיפתן של האותיות. ביוד חזקה ובגימל נטויה.

לו הן היו צפויות, הייתי אומרת מילא. קחו לדוגמא את ה-ץ'. היו ימים בהם אם במשך שלושה משפטים רצופים לא הייתי משתמשת בה, היא היתה מתחילה לדגדג אותי בברך. היא קצת פאסיב-אגרסיב, ה-ץ', ככה שבמקרה הכי גרוע היא היתה יכולה לגרום לי להתקפות צחוק פרועות. אבל הנה, פתאום היא חטפה ביטחון עצמי, ועכשיו על כל משפט שני היא פולשת לטריטוריה של ה-ש' ומושכת לי בשיער. שלא לדבר על מריבת העשור בין המ' לר', שההיא אמרה ככה וההיא סטרה לה בחזרה, ומה פתאום שהן יישבו אחת ליד השנייה באותה המילה. אתם מבינים, אפילו סתם להתמרמר בשקט אני כבר לא יכולה.

או לדוגמא ה-פ'. כשהיתה רוצה להזכיר לי את קיומה היתה מתחילה ללפף לי את הרגל השמאלית ולרייר עליה. זה לא חילזון, היתה שואגת, זה חיפזון. טקסטים שלמים הלכו לי בגללה, בחיי. ישבתי איתה שעות על גבי שעות, ניסיתי להסביר לה בשקט, שאי אפשר אחרת, שככה מלים מסויימות בנויות, והיא לא יכולה להיות חלק מכולן. אבל לכו תדברו עם האות הראשונה במילה פיהרר.

וככה, כל לילה אני יושבת מול הדף הלבן והריק ומתכננת מתקפת נגד. ניסיתי לשחזר את מתקפת ה-ט' המפורסמת, אבל שמעתי שבסוף לא נגמר שם כל-כך טוב. חשבתי אולי על מאלפי אותיות, אבל אלה כבר בקושי יש, אם בכלל. שמעתי פעם על איש אחד זקן שהיה מאלף בצעירותו את האותיות של פן ושלונסקי, איך הן היו מסתדרות כל-כך יפה. אבל הוא מת, או שהיגר לארצות-הברית. שם, היו אומרים, לאותיות יש סדר ומשטר, מצדיעות לדגל כל בוקר. רק פה הגרוניות מוציאות לשון לחיכיות, ולי את הנשמה.

מלים מפחידות אותי. אותיות מאיימות עלי. למשפטים בכלל אין לי אורך נשימה. איך אני מקנאת באנשים האלה, שלא פוחדים לכתוב.

 

היא גרה פה וכותבת גם שירה יפהפיה, לתשומת ליבכם אודה.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

